Hlavní obsah

Omlazené Mitsubishi ASX je v prodeji. Přijíždí s moderní technologickou výbavou

Foto: Mitsubishi

Druhá generace Mitsubishi ASX nedávno prošla modernizací, která přinesla několik zajímavých novinek. Nyní se omlazené malé SUV dostává také do prodeje.

Článek

Aktuální Mitsubishi ASX se faceliftu dočkalo nezvykle brzy, jen po zhruba roce od uvedení na trh. Vůz byl sice představen na podzim roku 2022, ale prodávat se začal teprve v březnu 2023 - a u nás až v dubnu. A letos v dubnu japonská značka odhalila jeho modernizovanou podobu, která tedy zrovna dorazila na český trh.

Důvod rychlé modernizace je jasný. Druhá generace ASX totiž představuje dvojče Renaultu Captur. A protože faceliftem nedávno prošel Captur, musela logicky přijít řada také na ASX. Změny jsou podobné jako u Renaultu - malé SUV dostalo ostřejší vzhled, na němž mají největší podíl nové přední světlomety a jiný nárazník.

Od Capturu se ASX liší samozřejmě logy, ale kromě nich se chlubí specifickou přední maskou odrážející jazykový směr Mitsubishi. Japonská značka svému řešení přídě říká „dynamický štít“. Další odlišení najdeme vzadu v podobě velkého nápisu Mitsubishi na víku zavazadelníku.

Modernizované Mitsubishi ASX na videu.Video: Mitsubishi

Také v interiéru se udály stejné změny jako v Capturu, což znamená především modernizaci technologické výbavy. Auto dostalo zejména nový infotainment, který je postaven na základech operačního systému Android Automotive 12. Jsou do něj tedy nejen integrovány služby Google, ale díky přítomnosti obchodu Play si do něj dokonce můžete nainstalovat různé další aplikace, například navigaci Waze nebo hudební službu Spotify.

ASX je mimochodem prvním modelem značky s vestavěnými aplikacemi Google.

Vzhledem k výše uvedenému vás jistě nepřekvapí nabídka pohonných jednotek. Ta totiž, ano, správně, kopíruje několikrát zmíněný Renault Captur.

Základní motor představuje turbodmychadlem přeplňovaný zážehový tříválec o objemu 1,0 litru spojený s šestistupňovou manuální převodovkou. Poskytuje maximální výkon 67 kW a nejvyšší točivý moment 160 Nm.

VýbavaMotorVýkonPřevodovkaCena
Inform1.0 MPI-T67 kW6MT479 850 Kč
Invite+1.0 MPI-T67 kW6MT508 850 Kč
1.3 DI-T MHEV103 kW6MT548 850 Kč
1.3 DI-T MHEV116 kW7DCT599 850 Kč
Intense+1.3 DI-T MHEV103 kW6MT612 850 Kč
1.3 DI-T MHEV116 kW7DCT645 850 Kč
1.6 Hybrid105 kWAT724 850 Kč
Instyle1.3 DI-T MHEV116 kW7DCT729 850 Kč

Zajímavější parametry má přeplňovaný čtyřválec 1.3 DI-T s integrovaným mild-hybridním systémem. Jednotka používá startér-generátor s řemenovým pohonem ve spojení s 12V lithium-iontovou baterií, a umožňuje tak rekuperovat energii při zpomalování a brzdění. Uloženou energii auto využívá ve formě elektrické posily spalovacího motoru.

Jedna-trojka doplněná o šestistupňový manuál dává 103 kW a 260 Nm, ve spojení se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem pak 116 kW a 270 Nm.

A dostalo se také na hybrid s atmosféricky plněným čtyřválcem o objemu 1,6 litru, elektromotorem, startér-generátorem a automatickou multimódovou převodovkou se dvěma stupni pro elektromotor a čtyřmi pro spalovák. Kombinovaný výkon dosahuje 105 kW.

K dispozici jsou čtyři výbavové stupně. Základní Inform nabízí například přední LED světlomety, 17palcová ocelová kola, parkovací senzory vzadu, zadní kameru, manuální klimatizaci, tempomat, audiosystém, infotainment s 10,4″ displejem, bezdrátové Android Auto a CarPlay, digitální 7″ přístrojový panel nebo posuvnou lavici vzadu.

Když přeskočíme na vrchol, zjistíme, že výbava nejluxusnější verze Instyle zahrnuje třeba panoramatické střešní okno, zatmavená zadní skla, vyhřívaná přední sedadla, automatickou klimatizaci, bezklíčové centrální zamykání, sledování dopravní situace vzadu při couvání, 18″ slitinové disky kol, parkovací senzory vpředu a vzadu, adaptivní tempomat či vyhřívané čelní sklo a vyhřívaný volant.

Načítám