Článek
Model Enyaq je důležitý nejen pro Škodovku, ale i celý koncern. Prodejně se mu totiž daří nejlépe z celé stáje VW Group. V loňském roce se bezpečně vešel do první pětky nejprodávanějších elektromobilů, v listopadu byl po tesle dokonce druhý nejžádanější.
Po čtyřech letech na trhu a několika modelových péčích přišla řada na rozsáhlejší modernizaci. A jak už jste si asi všimli z přiložených fotografií, Škodovka tento proces – alespoň co se vnějšího designu týče – vzala pěkně od podlahy!
Omlazený Enyaq do detailu
Chcete se dozvědět všechny podrobnosti o (podruhé) modernizované Škodě Enyaq? Přečtěte si to v tomto článku.
Enyaq dal sbohem tradičnímu vzhledu masky, která ve vyšších výbavách mohla být podsvícená. Nový design se nese v duchu Modern Solid, což je směr, kterým do budoucna vykročí všechny škodovky. Nové přídi se říká Tech-Deck Face a vyznačuje se uzoučkou prosvětlenou maskou a novým vzhledem navazujících světlometů (mohou být Matrix LED).
Poznávacím znamením Enyaqu zůstávají velká kola od devatenácti do jednadvaceti palců a stále i dvě karosářské verze. Vedle hranatého SUV pořídíte i zkosenější SUV-kupé. Novinkou v rámci faceliftu je zbrusu nová zelená barva Olibo.
Uvnitř už jsou změny spíše decentní. Všímáme si nového volantu s nápisem Škoda namísto loga, řidič má k dispozici pětipalcový virtuální kokpit a 13″ obrazovku multimediálního systému. Zavazadlový prostor pojme 585 až 1 710 litrů v případě hranatějšího Enyaqu, respektive 570 až 1 610 litrů u SUV-kupé.
Enyaq vs. Elroq
První škodovkou, která dostala nový designový jazyk Modern Solid, je menší sourozenec Elroq. A protože omlazený Enyaq kráčí v jeho šlépějích, asi vás nepřekvapí, že si jsou teď obě auta velmi, velmi podobná.
Automobilka tak dnes má v nabídce dva elektromobily, ze kterých si vybíráte prakticky jen velikost, místo pro posádku a objem zavazadelníku. Enyaq je totiž o sedmnáct centimetrů delší, ale stejně široký a vysoký, shodný je rovněž rozvor:
Model | Nový Enyaq | Elroq |
---|---|---|
Délka | 4 658 mm | 4 488 mm |
Šířka | 1 879 mm | 1 879 mm |
Výška | 1 622 mm | 1 625 mm |
Rozvor | 2 766 mm | 2 766 mm |
Objem kufru | 585 - 1 710 l | 470 - 1 580 l |
Jedna ku jedné je to také v případě techniky. Jen Enyaq nyní nenabízí základní „padesátku“ (dost možná dorazí později jako před faceliftem), ale začíná až provedením 60 s výkonem 150 kW a dojezdem až 442 kilometrů. Pro náročnější je připravena verze 85 s 210 kW, 82kWh baterií a dojezdem až 589 km. Pomyslný vrchol v podobě 85× umí navíc elektromotor na přední nápravě, a tedy pohon všech kol.
Chceme-li hledat srovnatelné základy obou sourozenců, musíme proti sobě postavit právě šedesátky. Už ty mají solidní parametry - výkon 150 kW, stovku za zhruba 8 sekund, baterii s kapacitou 63 kWh a dojezd přes 400 kilometrů. A známe i první ceny - zatímco Elroq 60 stojí od 882 000 Kč, omlazený Enyaq startuje lehce nad milionem. Cenový rozdíl mezi oběma je tedy 133 000 Kč.
Model | Škoda Enyaq 60 | Škoda Elroq 60 |
---|---|---|
Výkon | 150 kW | 150 kW |
Kapacita baterie | 63 kWh | 63 kWh |
Dojezd | 442 km | 403 km |
Max. nabíjecí výkon | 165 kW | 165 kW |
Zrychlení 0-100 km/h | 8,1 s | 8 s |
Max. rychlost | 160 km/h | 160 km/h |
Cena od | 1 015 000 Kč | 882 000 Kč |
Menší Elroq už nějaký pátek můžete pořídit, objednávky na omlazený Enyaq odstartují 9. ledna. Předpokládáme tedy, že první kousky začneme na českých cestách potkávat co nevidět. Tak nám mezitím dejte vědět, která elektrická škodovka je sympatičtější vám!