Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Dosavadní ceník omlazené Octavie zahrnoval pouze dva výbavové stupně: Selection a Top Selection. Nyní mladoboleslavská automobilka přidává další čtyři. Pojďme začít tím nejlevnějším.
Základní linie Essence je ze všech variant tou nejdostupnější, její ceny startují na částce 569 900 Kč v případě vozu s motorem 1.5 TSI o výkonu 85 kW a šestistupňovou manuální převodovkou. K dispozici je také vznětový motor 2.0 TDI o výkonu 85 kW, ten začíná na 619 900 Kč.
Základní výbava zahrnuje například kožený multifunkční volant, přední výškově nastavitelná sedadla s bederními opěrkami, LED světlomety s denním svícením, dešťový a světelný senzor, infotainment Media 10", parkovací senzory vzadu, 8 airbagů, asistent udržování jízdního pruhu nebo Front Assist s nouzovým brzděním, detekcí chodců i cyklistů a asistencí při průjezdu křižovatkou. Za příplatek je nově dostupný interiérový paket s přední loketní opěrou, zájemci si mohou objednat i sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku.
Naopak na vrchol mezi „klasickými“ verzemi míří výbavový stupeň Exclusive Selection, jenž má ve výbavě třeba 18" kola, ergonomická přední sedadla s perforovanou kůží, odvětráním a masážní funkcí, přední světlomety Matrix LED s ostřikovači, head-up displej, infotainment Navi 13" s digitální asistentkou Laurou, audiosystém Canton, akustická přední skla, panoramatický kamerový systém, prediktivní ochranu cestujících nebo paket asistované jízdy 2.5 s prediktivním tempomatem, adaptivním vedením v jízdním pruhu, sledováním mrtvého úhlu, asistentem pro předjíždění a automatickým parkováním. Zákazníci mají na výběr motorizaci 1.5 TSI o výkonu 110 kW, ta stojí od 849 900 Kč, nebo 2.0 TDI/110 kW s převodovkou DSG. Diesel startuje na 949 900 Kč.
Další novinku představuje stylově laděné provedení Sportline, které láká na černě lakované doplňky karoserie, spoilery, 17" kola Slagard Aero a sportovní sedadla, hliníkové kryty pedálů i sportovní multifunkční vyhřívaný volant. Sportovní podvozek nabízí volbu jízdního režimu a progresivní řízení. Ve výbavě nechybí bezklíčový systém Kessy, vyhřívané čelní sklo, parkovací kamera vzadu, prediktivní tempomat s čtením dopravních značek, přední světlomety Matrix LED se zadními světly LED s animovanými ukazateli směru. Škoda Octavia Sportline je k dostání s motory 1.5 TSI/110 kW (od 799 900 Kč) nebo 2.0 TDI/110 kW (od 899 900 Kč).
A konečně se do nabídky dostala i sportovní verze RS, která se nově dodává výhradně s benzinovým motorem 2.0 TSI, sedmistupňovou převodovkou DSG (manuál už není v nabídce) a pohonem předních kol. Motor pocházející z rodiny EA888 disponuje největším výkonem 195 kW (265 k), což je o 15 kW (20 k) více než u předchozího provedení. Díky tomu se zrychlení z 0 na 100 km/h zkrátilo o 0,3 sekundy na 6,4 s (6,5 s u Combi), maximální rychlost zůstala elektronicky omezena na 250 km/h. Octavia RS má také snížený podvozek o 15 milimetrů a diferenciál VAQ s elektronicky řízenou svorností, který zajišťuje rozdělení točivého momentu mezi poháněná přední kola. Cena startuje na 1 059 900 Kč.
Všechny uvedené ceny se týkají liftbacků, za karosářskou variantu Combi se vždy připlácí 40 tisíc korun.