Hlavní obsah

Okřídlený svalovec od Mercedesu ožívá jako moderna. Vypadá ještě drsněji a má dvojnásobný výkon

Foto: HWA

Tohle není obyčejný restomod. Tohle je kompletně přepracovaný stroj disponující špičkovou moderní technikou, která jej z řidičského hlediska posunuje o několik úrovní výše než originál. Což je v případě ikonického speciálu Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo II pořádná pocta!

Článek

Německá technicko-inženýrská společnost HWA se pustila do fantastického projektu, který se inspiroval divokým homologačním speciálem Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo II. Ale moderní technikou ho posunula na ještě vyšší level!

Základem tohoto projektu plánovaného v limitované sérii 100 kusů je vždy originální karosářský skelet obyčejného Mercedesu 190E, k němu je přidělaná zbrusu nová zadní část zhotovená z oceli a hliníku. Použité panely karoserie z uhlíkových vláken si firma nechala zhotovit na míru, a to do tvaru původního Mercedesu 190E 2.5-16 Evo II.

Foto: Mercedes-Benz

Pro srovnání, toto je originální Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evolution II.

Design inspirovaný okřídleným 190E byl upraven ve jménu aerodynamiky, proto mimo působivého vzhledu samotná konstrukce karoserie zajistí maximální přítlak 80 kg při rychlosti 201 km/h.

Přestože je originál Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo II vyzbrojený točivým 2,5litrovým atmosférickým čtyřválcem o výkonu 235 koní, inženýři HWA do moderního provedení zastavěli poněkud bestiálnější jednotku. Konkrétně dvojitě přeplňovaný třílitrový vidlicový šestiválec Mercedes-Benz o výkonu 450 koní a točivém momentu 550 Nm, jehož si můžete ještě o 50 koní vylepšit paketem Affalterbach (což je město, kde sídlí AMG).

Foto: HWA

HWA Evo má tvary původní ikony, avšak technicky je násobně lepší.

Všechnu tu sílu přenáší šestirychlostní manuální převodovka pouze na zadní kola, přičemž standardní maximálka modelu je 270 km/h, zatímco díky zmíněnému paketu vzroste až na téměř 300 km/h.

Kompletně nahrazené je také odpružení vozu, kdy na každém kole najdete dvojitá ramena, tlumení pak zajišťují tlumiče značky KW s výškovým nastavením a o zastavení se starají velké ocelové kotoučové brzdy, volitelně nahraditelné těmi karbon-keramickými.

Interiér HWA Evo je zatím až na jediný snímek velkou neznámou. Díky němu aspoň víme, že se uvnitř můžete těšit na sedadla Recaro, digitální přístrojový štít a na konektivitu bluetooth.

První předvedený kus ze sta je tedy hotov a bude vydražen v aukci už koncem letošního července. Zbylých 75 % produkce už je prý prodáno, takže na vás zbývá ta poslední čtvrtina. Máte zájem? Tak to si připravte 714 000 eur bez daně, tedy 17,8 milionu korun. Za ty prachy mimochodem koupíte rovnou dva původní originály 190E 2.5-16 Evo II v top stavu.

Načítám