Hlavní obsah

Off-roadové Bronco má tělo z laminátu a výkon přes 400 koní

Foto: Ford

Ford má novou hračku… A je ultimátní!

Nejde o homologovaný kousek, tudíž na veřejné silnice oficiálně nesmí, nicméně tam, kam s ním pojedete, cesty stejně nejsou. Nový Ford Bronco se představuje v limitovaném provedení DR postaveném pro pouštní závod Baja 1000, navíc vybavený laminátovou karoserií a mocným pětilitrovým osmiválcem o výkonu přesahujícím 406 koňských sil.

Článek

Prvně se sluší zmínit, co znamená DR. Ano, tušíte správně, že jde o Desert Racer (pouštní závodník) a zároveň patrně o nejvíc „cool“ tovární Bronco, jaké budete mít možnost koupit (ale až podzim 2022). Ford se během vývoje vozu totiž spojil se svým dlouhodobým obchodním partnerem, společností Multimatic, čímž nestvořil pouhé Bronco s rychlými pruhy, ale ultimátní terénní hračku.

Foto: Ford

Ford Bronco Desert Racer koupíte až na podzim roku 2022

Základ vozu tvoří žebřinový rám, nicméně v rámci podpory přidala společnost Multimatic ještě ochrannou/nosnou trubkovou klec. Odlehčené panely karoserie jsou laminátové – ano, z toho samého materiálu, jaký masově frčel v 90. letech na poli tuningu. Odtučňovací kúry se dočkal rovněž interiér, kde nenajdete nic zbytečného či pro závod nebezpečného, proto zde nejsou ani okna, natož klimatizace.

Role pohonné jednotky se v případě DR zhostil vidlicový osmiválec Ford Coyote naladěný na výkon více než 406 metrických koní, navíc spárovaný s desetirychlostním automatem a přídavnou redukční převodovkou pocházející z pick-upu F-150.

Foto: Ford

Osmiválcový Ford Coyote nabídne výkon přes 406 metrických koní

Přední i zadní diferenciál disponuje uzávěrkou, speciální adaptivní tlumiče pak spolupracují s hliníkovými spodními rameny a zesílenými poloosami. Výsledek? Propružení se oproti sériovému modelu zvětšilo o 55,1 % vpředu a o 58,6 % vzadu.

Bronco DR se pyšní předním nájezdovým úhlem 47 stupňů, zadním 37 stupňů a přejezdovým úhlem 33 stupňů. Podle Fordu tak tento vůz zvládne i extrémně náročný terén, k čemuž mu jistě dopomohou ještě obří pneumatiky, lepší brzdové destičky, vyladěnější řízení a velkoobjemová 246litrová palivová nádrž.

Foto: Ford

Uvnitř nejsou žádné zbytečnosti, takže ani okna nebo klimatizace

Krasavec s geny terénobijce se nejprve dočká účasti na závodech 2022 SCORE Baja 1000 pod barvami Ford Performance a poté omezené série čítající pouhých 50 vozů se základní cenou okolo v přepočtu 5,46 milionu korun.

Jak už bylo řečeno, na veřejnou silnici se s vozem legálně nepodíváte, protože nedostane homologaci, nicméně v rámci nějakých otevřených písečných radovánek pravděpodobně splní všechna vaše očekávání. Teď už jen najít v Česku poušť, což ovšem nebude takový problém, jelikož jich u nás máme hned několik, přičemž tu nejrozsáhlejší (Přesypy u Rokytna) najdete kousek od Pardubic.

Načítám