Hlavní obsah

Off-road ze staré školy také jako neúnavný pracant: Grenadier přijíždí jako pick-up

Foto: Ineos Automotive

Ineos Grenadier je hodně zajímavý vůz, který můžeme považovat za duchovního (a neoficiálního) nástupce předchozí generace Land Roveru Defender. Jde totiž o off-road ze staré školy. Nyní se nabídka jeho verzí rozšiřuje o praktickou verzi pick-up.

Článek

Grenadier je projektem britského miliardáře Jamese Arthura Ratcliffa, který se dokonce původně od Land Roveru snažil odkoupit práva právě na starý Defender. Jenže neuspěl. A tak si založil vlastní automobilku, jež si poctivý, robustní a ryze mechanický teréňák s žebřinovým rámem vyvinula sama.

Koupit ho už můžete i v Česku, prodává ho společnost Dajbych 4×4. Nejlevnější dvoumístná užitková verze začíná na částce 1 738 718 Kč, osobní provedení startuje na 1 980 840 Kč. Není levný, ale to Defender nebyl také. A Grenadier díky svým schopnostem a nátuře stojí za každou korunu.

Nyní společnost Ineos Automotive představuje novou karosářskou variantu - pětimístný pick-up Quartermaster. Novinka je 5,4 metru dlouhá a stojí na 3 227milimetrovém rozvoru. Korba je 1 564 mm dlouhá a 1 619 mm široká, v pohodě tedy pojme standardní europaletu, nosnost činí 760 kilogramů. Quartermaster utáhne 3,5tunový brzděný přívěs.

Foto: Ineos Automotive

Korba terénního pick-upu Ineos Grenadier Quartermaster je 1564 mm dlouhá a 1619 mm široká, bez problémů se tak na ni vejde europaleta.

Stejně jako u ostatních verzí Grenadieru budou moci zájemci o pick-up vybírat mezi dvěma motory. Obě jednotky pocházejí od BMW, mají šest válců v řadě a třílitrový objem. Vznětový motor poskytuje maximální výkon 183 kW a nejvyšší točivý moment 550 Nm, zážehový pak 210 kW a 450 Nm. K mání je výhradně osmistupňová automatická převodovka od ZF.

Myšlenky na budoucnost

Grenadier není znovuzrozeným dinosaurem, jeho výrobce myslí i na budoucnost. Proto postavil pojízdný prototyp s elektromotory poháněnými palivovými články. Technika pochází od BMW (konkrétně z iX5), nabízí dojezd 500 kilometrů a načerpání „plné“ vodíku (šest kilo ve dvou nádržích) zabere méně než čtyři minuty. Vedle toho připravuje INEOS další čistě elektrický, ale bateriový vůz.

Pick-up si samozřejmě ponechává terénní schopnosti svých sourozenců: Quartermaster má stálý pohon všech kol, redukční převodovku a může být vybaven až třemi uzávěrkami diferenciálu. Světlá výška dosahuje 264 mm a brodivost je až 800 mm.

Pro pick-up budou k dispozici 17palcová a 18palcová kola, obutá do pneumatik o rozměru 265/70 R17, respektive 255/70 R18. Výrobce novinku na trh uvede ve výbavových liniích Standard, Trialmaster a Fieldmaster a slibuje také zajímavé příslušenství.

Dostupnost na českém trhu zatím neznáme, to samé platí i o českých cenách. Ve Velké Británii Quartermaster startuje na částce 66 215 liber, což je v přepočtu asi 1,84 milionu korun.

Načítám