Článek
Na začátek shrnutí toho, co už víme. Nástupce Aventadoru a nejvýkonnější Lamborghini v šedesátileté historii bude poháněno kombinací 6,5litrového atmosféricky plněného V12 a tří elektromotorů. Celkový výkon překročí bájnou metu 1 000 koňských sil.
Samotný dvanáctiválec zvládne vyprodukovat 813 koní v 9 250 otáčkách za minutu a 725 newtonmetrů při 6 750 otáčkách za minutu. Červené pole otáčkoměru je položeno při fantastických 9 500 otáčkách.
LB744 zvládne i čistě elektrickou jízdu díky akumulátoru s kapacitou 3,8 kWh, který je umístěn v centrálním tunelu. Nově vyvinutá dvouspojková převodovka má osm rychlostních stupňů a známa už je i spotřeba paliva – v kombinovaném režimu rovných 18 litrů na sto kilometrů.
Nový model je postaven na monokokové konstrukci z uhlíkových vláken (Lamborghini ji nazývá „monofuselage“). Monokok je vyroben kompletně z karbonových vláken, a to včetně předního pomocného rámu, u jiných výrobců obvykle hliníkového.
Lehký a pevný materiál ale znamená také nižší hmotnost (proti Aventadoru o 10 procent) a zároveň větší torzní tuhost. Ta je proti svému předchůdci větší o citelnou čtvrtinu.
Zajímavostí je, že kromě monokoku vyrobeného výhradně z uhlíkových vláken má vůz přední konstrukci ze speciálního materiálu z krátkých uhlíkových vláken napuštěných pryskyřicí (Forged Composites). Tuto technologii si Lamborghini nechalo patentovat již v roce 2008.
Zadní zavěšení je pak z vysoce pevných hliníkových slitin, prstenec tvořící nosnou strukturu vozu je vyroben z materiálu zvaného CFRP, tedy plastů vyztužený uhlíkovými vlákny.
Kompletní odhalení nejrychlejšího Lamborghini všech dob by mělo proběhnout v příštích čtrnácti dnech. Asi netřeba dodávat, že pro milovníky rychlých automobilů půjde o mimořádnou událost.