Hlavní obsah

Očekávaný soupeř Kodiaqu od SsangYongu konečně dorazil do Evropy. Vypadá skvěle, první ceny nás ale překvapily

Foto: KG Mobility

Značce SsangYong, která se na některých trzích prezentuje už pod novým jménem KG Mobility (KGM), se v posledních letech povedlo zaujmout výrazný počet českých zákazníků.

Článek

V loňském roce se SsangYong dokonce stal 18. nejoblíbenější značkou nových aut v Česku, podle statistik Svazu dovozců automobilů u nás bylo registrováno 3 379 vozidel tohoto korejského výrobce. A už brzy by český dovozce měl zákazníkům nabídnout velice zajímavou novinku - model Actyon.

Stylové SUV s výrazným a nápaditým designem, které bylo na domácí jihokorejský trh uvedeno loni v létě, se totiž už objevilo v Evropě. Konfigurátor s možností zadat si vůz do výroby funguje v Belgii.

Ještě než se podíváme na ceny, připomeňme, že Actyon představuje docela velké auto. Na délku měří 4 740 milimetrů (pro srovnání, nová Škoda Kodiaq je dlouhá 4 758 mm), je 1 910 mm široké a 1 680 mm vysoké. Rozvor dosahuje 2 680 mm - stejně jako u příbuzného modelu Torres.

Na rozdíl od zmíněné Škody Kodiaq je Actyon výhradně pětimístný, slibuje ovšem velký prostor pro cestující i zavazadla a náklad. Základní objem kufru činí 668 litrů, po sklopení zadních opěradel auto odveze 1 568 litrů.

V Belgii je nový SsangYong k dispozici výhradně se zážehovým, turbodmychadlem přeplňovaným čtyřválcem o objemu 1,5 litru, který poskytuje maximální výkon 120 kW při 5 000 až 5 500 ot./min a nejvyšší točivý moment 280 Nm dostupný mezi 1 500 až 4 000 otáčkami za minutu.

V Česku jistě nemůžeme očekávat jiný pohon s odlišnými parametry. Pohled do belgického ceníku dále prozrazuje absenci manuální převodovky. K dispozici jsou jen dvě verze s šestistupňovým automatem - s pohonem předních nebo všech kol.

A teď ty ceny. Přiznáváme, že nás na první dobrou docela překvapily, bohužel v tom horším slova smyslu. V Belgii se totiž nový Actyon nevejde pod milion korun. Ani s akční cenou, která u základní varianty Titanium činí 41 490 eur s daní (v Belgii je DPH 21 procent), tedy v přepočtu asi 1 040 580 Kč. Čtyřkolka stojí 43 490 eur, což je zhruba 1 090 800 Kč.

Trochu nás ale obměkčil dlouhý přehled standardní výbavy, která zahrnuje například 20palcová kola z lehké slitiny, kožené čalounění, elektricky ovládaná přední sedadla, vyhřívání sedadel vpředu i vzadu, ventilaci sedadel vpředu, 360° kameru, LED světlomety, elektrické otevírání pátých dveří, vyhřívaný volant, přední a zadní parkovací senzory, bezdrátové nabíjení telefonu, ambientní osvětlení, automatickou dvouzónovou klimatizaci, palubní desku se dvěma 12,3palcovými displeji, infotainment s navigací a podporou zrcadlení telefonu nebo celou řadu různých asistentů.

Jsme vážně moc zvědavi, jaké ceny nasadí český dovozce. Čekáme, že proti belgickým budou přece jen o něco nižší. Pro srovnání, základní Škoda Kodiaq se 110kW motorem 1.5 TSI, sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a pohonem předních kol startuje na 995 000 Kč.

Načítám