Hlavní obsah

Obytňák plný chytrých nápadů a promyšlené praktičnosti: Frankia Now ukazuje, že obytný vůz pro masy nemusí být nudný

Foto: Frankia

Tradiční obytné vozy z velkosériových produkcí bývají častokrát poněkud nudné, barevně nevýrazné a s nadsázkou řečeno lišící se od sebe nanejvýš tím, na jakých základech jsou postaveny. Jeden z výrobců, konkrétně německá Frankia, ovšem přišela s poněkud odvážnějším modelem. Jmenuje se Now (v překladu teď) a stačí na něj řidičák B.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Německá Frankia platí za spíše lepší značku obytných vozů, čemuž odpovídají i její celkem uhlazené a designově nevýrazné modely. Koncem loňského roku ovšem výrobce představil úplně novou řadu pojmenovanou Now, která jeho portfolio poněkud rozzářila.

A protože nyní vozy z této série dorazily i do Česka, pojďme se podívat na to, v čem jsou Now kousky zajímavé.

Konstrukčně jde o takzvaný polointegrál, což znamená, že kombinuje karoserii výchozího Fiatu Ducato a obytné nástavby. Navíc jde o dvoubarevné provedení, volitelně ozdobitelné žlutými, modrými nebo červenými pruhy.

Vnitřek je plný oblých tvarů a vybavený zbrusu novým typem nábytku a textilního čalounění, který ukazuje směr, jakým se Frankia vydá i do budoucna. Vůbec poprvé jde zde u modelu do 3,5 tuny (stačí řidičák na B) použitá stahovací postel v přední části vozu, doplňující standardní dvě lůžka vzadu.

Foto: Frankia

Svěží interiér je plný zaoblených tvarů a textilního čalounění.

Stůl umístěný za předními sedačkami je otočný, výškově stavitelný, ale také asymetricky sklopitelný. Netypickým prvkem je rovněž multifunkční box umístěný za sedadlem spolujezdce, použitelný jako úložný prostor, sedátko nebo odpočívadlo pro nohy.

Pokud byste hledali horní skříňky, hledali byste marně, nejsou zde. Díky tomu máte pocit většího prostoru a „životní“ výšku 2,13 metru. Co tedy místo skříněk? Otevřené úložné prostory integrované do stěn.

Foto: Frankia

Přední lůžko je spouštěcí. U Frankie do 3,5 tuny vůbec poprvé.

V palubní kuchyňce najdete sporák, dřez, úložné prostory a kousek vedle kompresorovou lednici, která je dostupná také z ložnice. Koupelna slouží jako toaleta s umyvadlem, avšak přestavíte ji i na sprchový kout.

Za zmínku stojí ještě zvenčí přístupná garáž o délce 1,2 metru, kam se vejdou dvě jízdní kola nebo jiné předměty.

Sedmimetrový obytňák provozně váží od 2 980 kg, takže na čtyřčlennou posádku, dodatečnou výbavu a další zbývá až 520 kg. O pohon se stará 2,2litrový turbodiesel o výkonu 120, 140 nebo 180 koní. Standardní převodovka je manuální, volitelně automatická.

Frankia Now je tedy pěkný a dosti povedený obytňák, jen není úplně levný. Základní cena se pohybuje v přepočtu okolo 2,1 milionu korun bez DPH (2,54 milionu s DPH). První kus na českém trhu od oficiálního dovozce Top Trade s motorem o 140 koních a výbavou navíc stojí 2,24 milionu korun bez DPH (2,71 milionu korun s DPH).

Načítám