Hlavní obsah

Obřík od Toyoty odvede spoustu těžké práce, a navíc ho seženete za zajímavé peníze

Foto: Toyota ČR / Jan Kasl

Toyota právě rozšiřuje nabídku svých dodávek o třetí kousek – ke střednímu Proace a menšímu Proace City se přidává velké Proace Max. Má solidní parametry, Toyota k němu navíc přibalí zajímavou cenovou nabídku.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Pozorní čtenáři si jistě všimli, že stejně jako v případě jeho menších sourozenců jde o přebrandovaný produkt Stellantisu – ani největší automobilka na světě nechce vyhazovat peníze za vývoj auta pro omezený trh s nízkými maržemi. Ty raději investuje do výhodnější obchodní politiky a zákaznického servisu.

K tomu se ale dostaneme později, nejdříve si Proace Max pojďme představit. Jde o dodávku s motorem vpředu a pohonem pouze předních kol (prostorově úsporné a nákladově efektivní řešení) nabízenou ve třech délkách (5 413 mm, 5 998 mm nebo 6 363 mm) a třech výškách s nákladovým prostorem pohybujícím se od 10 do 17 m³. Takže skutečný obřík. Kromě skříňové dodávky však můžete volit také holou verzi platforma (výroba od 09/2024), základní šasi (výroba od 10/2024) nebo valník/sklápěč (výroba od 09/2024).

Foto: Toyota ČR / Jan Kasl

Nákladový prostor může být skutečně obrovský. Přístup k němu je vždy zadními panelovými dveřmi dělenými 50 : 50 a bočními posuvnými dveřmi (na jedné, na přání na obou stranách).

O pohon se vždy stará turbodiesel 2,2 s výkonem 120, 140, nebo 180 koní kombinovaný s manuálním šestikvaltem nebo osmistupňovým automatem. Základní 120koňová verze (dostupná pouze pro varianty L2H1 a L2H2) má celkovou hmotnost pouze 3,3 tuny, všechny ostatní však dosahují 3,5 tuny a většina z nich je navíc nabízena v odolnější variantě HEAVY (zesílené zavěšení, posílený brzdový systém, větší rozměr kol, odolnější ložiska kol a kratší převodové poměry pro lepší dynamiku).

Foto: Toyota ČR / Jan Kasl

Proace Max bude k dispozici i v čistě elektrické verzi, na tu se ale v ČR asi fronty stát nebudou. Většina zákazníků si nejspíš zvolí 140koňovou variantu turbodieselu 2,2l.

Kabinu si pak můžete vymazlit třeba 7palcovým digitálním přístrojovým štítem nebo 10palcovým dotykovým infotainmentem s navigací Tomtom a široce konfigurovatelným zobrazením a podporou Android Auto a Apple CarPlay, ale už základní verze je velmi solidně vybavená – máte v ní třeba systém nouzového brzdění, zadní parkovací čidla a parkovací kameru, automatická světla a stěrače, rezervní kolo, přípravu pro montáž tažného zařízení nebo dřevěnou podlahu, což jsou prvky, za které se u konkurenčních značek Stellantisu připlácí (a to celkem 41 tisíc). K tomu vám Toyota přihodí tovární záruku na 5 let nebo 250 000 kilometrů.

Toyota si tedy vybrala pro svou novou dodávku solidní základ a nabízí ho za zajímavé peníze. Ceník totiž začíná na částce 815 tisíc korun (bez DPH) a nejprodávanější verze L3H2 se 14koňovým dieselem vyjde na 955 tisíc. A to ještě předtím, než se s dealerem začnete bavit o konkrétní nabídce…

Načítám