Článek
Na vrcholovou verzi elektrického SUV Kia EV9 nás korejská značka lákala už nějaký pátek. Nejsilnější provedení se (po vzoru menší EV6) jmenuje GT a přiváží vyšší porci výkonu, ale i plejádu technologických novinek.
Nasupená devítka má 501 koňských sil (šestka GT umí 576 koní) dolovaných ze dvou elektromotorů. SUV se třemi řadami sedadel je na stovce za 4,3 sekundy, což je na takového obříka vážně působivá hodnota. Kia zatím nezmiňuje kapacitu baterie ani normovaný dojezd. Víme ale, že baterka se z 10 na 80 % dobije do pětadvaceti minut. Jedná se však o americkou specifikaci, ta evropská by se mohla ještě drobně lišit.
Vrcholové GT však není jen o větší porci síly. Kia dále přihodila specifická 21palcová kola z lehkých slitin, pozměněnou přední masku s aktivními klapkami a nespočet detailů ve světle zeleném lakování. Uvnitř nesmějí chybět sportovní sedačky, obložení Alcantarou, speciální ambientní osvětlení a nespočet odznaků GT. To abyste nezapomněli, jakou že verzi jste si to pořídili.
Kvůli vysokému výkonu museli inženýři přepracovat odpružení, přeladit řízení, posílit brzdy i elektronický samosvorný diferenciál. Hlavní novinkou je ale určitě falešná, lépe řečeno virtuální převodovka. Ta po vzoru Hyundaie Ioniq 5 N simuluje řazení rychlostních stupňů prostřednictvím pádel pod volantem. Zážitek z jízdy má být díky tomu (a třeba i umělému zvuku) mnohem více podobný klasickému spalováku.
Vlajková Kia EV9 GT se vyrábí v domovině automobilky v Jižní Koreji a první kusy se u zákazníků mají objevit zhruba v polovině příštího roku. Ceny zatím zůstávají tajemstvím, ale připomeňme, že současný vrchol – verze GT-Line s výkonem 384 koní – stojí včetně aktuálního stotisícového bonusu 1 999 980 Kč. Nabušené „gétéčko“ se tedy nejspíš hravě dostane přes dva a čtvrt.