Článek
Představení pětidveřové varianty současného Jimny se zdá být od Suzuki logickým krokem. Už trochu méně pochopitelné se může zdát rozhodnutí prodávat větší variantu oblíbeného modelu pouze v Africe, v Indii a na území Latinské Ameriky. Škoda…
Větší verze poctivého kompaktního teréňáku od Suzuki se na výstavě Auto Expo v Indii představila s délkou 3 985 mm, což je oproti míře 3 645 mm krátké verze značný nárůst, konkrétně o 340 mm. Pětidveřové verzi zůstala i nadále polonosná karoserie, která oproti dnes už běžné samonosné karoserii umožňuje lepší terénní schopnosti.
Větší dvojče třídveřového Jimny je opravdu pouze prodloužené, neboť šířka 1 645 mm a výška 1 720 mm zůstaly kupodivu zachovány. Rozvor se potom prodloužil o citelných 340 mm na výsledných 2 590 mm.
Čistě z hlediska designu se u Jimny v nové 5dveřové verzi změnilo jen velmi málo – vidíme tu charakteristická kulatá světla vpředu a typicky výrazné a hranaté blatníky na bocích, které ukrývají 15palcová kola s terénními pneumatikami o rozměrech 195/ 80. Vyniknout proporcům dává výrazná barva Kinetic Yellow v kombinaci s kontrastní černou střechou.
Suzuki se nepouštělo do žádných velkých experimentů ani v interiéru, vidíme tu tedy zajímavý mix moderny a staré školy. Nejlepším příkladem je velký dotykový displej infotainmentu umístěný ve středu palubní desky na jedné straně, a poměrně tradiční kolébkové a velké otočné ovladače umístěné na středové konzole na straně druhé.
Onen výše zmíněný dotykový displej ovládá synchronizaci jak s Android Auto, tak Apple CarPlay, má úhlopříčku 9 palců a umí promítat obraz ze zadní parkovací kamery. Zavazadelník nabízí kapacitu 208 litrů, po sklopení zadních sedadel to je pak 332 litrů.
Jimny nezaostává ani v oblasti bezpečnostních a asistenčních systémů. Za zmínku stojí asistent rozjezdu do kopce nebo asistent pro sjíždění svahu, užitečný je nepochybně i systém pro elektronickou distribuci brzdné síly EBD. O pasivní bezpečnost se potom stará šestice airbagů.
Z hlediska pohonu dodává pětidveřovému modelu Jimny hnací sílu 1,5l atmosférický čtyřválec doplněný o asistenci v podobě mild-hybridní soustavy o celkovém výkonu 105 koní a 134 Nm. Lze volit mezi pětistupňovou přímo řazenou převodovkou, nebo čtyřstupňovým měničovým automatem.
O maximální využití výkonu a co nejefektivnější přenos nejen na silnici se stará pohon všech kol s redukcí a uzávěrkou mezinápravového diferenciálu. Výtečné terénní schopnosti navíc podporuje i světlá výška 210 milimetrů a minimální převisy karoserie, což umožňuje skvělé nájezdové úhly – přední činí 36 stupňů, zadní dokonce 50 stupňů. Přejezdový úhel je 36 stupňů.
Japonská automobilka zatím nezveřejnila, za kolik se pětidveřové Jimny bude prodávat, jen pro pořádek tedy připomeňme, že u nás se prodává za 585 900 Kč.