Hlavní obsah

Oblíbený pick-up Fordu dostane nový motor a stane se prvním svého druhu. Známe datum premiéry

Foto: Ford ČR / Kryštof Antůšek

Dovedete si představit, že by se tento svalovec s drsňáckou tváří rozjížděl za doprovodu jemného bzučení? Brzy dost možná realita…

Modrý ovál láká na novinku, kterou představí již 19. září. Je v ní zachycen pick-up Ranger a několik indicií, které avizují hybridní pohon do zásuvky.

Článek

Nová generace stylového užitkáče Ford Ranger se už prodává, stejně tak začíná české cesty a necesty brázdit i sourozenecký Volkswagen Amarok. Ranger u nás dnes koupíte s naftovými dvoulitry, které mají 170 nebo 205 koní. Na vrcholu nabídky je posazen třílitrový 240koňový šestiválec, pro všechny motorizace je standardem pohon všech kol. Brzy by se ale paleta pohonů mohla dále rozšířit.

Vedení Fordu se v minulosti nechalo několikrát slyšet, že technický základ Rangeru vznikal s ohledem na elektrifikaci. Teď značka do světa pustila krátkou upoutávku, která na úterý 19. září slibuje odhalení novinky „kombinující to nejlepší z obou světů“. Že by tím Ford myslel výhody plug-in hybridu, tedy kombinaci čistě elektrické jízdy a zároveň možnost cestovat na dlouhé vzdálenosti díky spalovacímu motoru? Nejspíš ano.

Ač příjezd elektrifikovaného Rangeru považujeme za hotovou věc, zatím stále čekáme na podrobnosti o jeho technice. Nabízelo by se využití plug-in hybridního pohonu z Kugy, který s elektromotorem kombinuje 2,5litrový atmosférický čtyřválec. Tato technika však roztáčí jen jednu nápravu, navíc přední, což by u užitkového pick-upu postrádalo smysl.

A tak předpokládáme, že půjde o techniku zcela novou. Nejčastěji se hovoří o přeplňovaném 2,3litrovém čtyřválci EcoBoost (známe třeba z Focusu ST či Mustangu), který by se spároval s jedním nebo dvěma elektromotory. Ale spekulace nechme stranou, vždyť všechno podstatné se dozvíme už za pár chvil.

Výhledově asi příliš nepřekvapí, že se pohonu do zásuvky dočká i sourozenecký Volkswagen Amarok. Oba vozy sdílí v nové generaci technický základ a rovněž motorizace. A pokud nás paměť neklame, mělo by jít o první plug-in hybridní pick-upy vůbec. Výrobci stále spoléhají na spalovací motory, hrstka to pak zkusila rovnou s pohonem elektrickým (včetně Fordu a jeho skvělého F-150 Lightning). Plug-in hybrid by však co nevidět měla nabídnout i blízká konkurence, nejblíže k uvedení na trh je nejspíše Jeep Gladiator.

Načítám