Hlavní obsah

Oblíbený crossover Kia Xceed prošel decentní modernizací. Jedna ze změn tolik radosti neudělá

Foto: Kia

Třetí generace Ceedu přidala do portfolia verzí značky Kia crossover XCeed, který se okamžitě stal hitem. Po čtyřech letech na trhu ale přišel čas na pravidelné omlazení, které zatraktivňuje design, vylepšuje konektivitu, elektrifikuje motorizace… ale také přináší jednu zásadní změnu, která nebude po chuti všem.

Článek

Crossover XCeed si zákazníci okamžitě po příchodu na trh zamilovali – nejen proto, že je praktičtější a atraktivnější verzí běžného hatchbacku bez jakýchkoliv nevýhod neforemných SUV, ale především proto, že vypadá prostě parádně. A to především v zářivém žlutém metalickém laku Quantum. Jenže na ten nyní musíme zapomenout…

Pro faceliftovaný XCeed totiž Kia zvolila novou komunikační barvu – zelenou metalízu Celadon Spirit – která nemusí sedět všem. Ale to je asi tak jediná špatná zpráva spojená s modernizací Xceedu. Na výběr navíc stále máte dalších jedenáct možných barev včetně nové žluté Lemon Splash, která bude jistě také nepřehlédnutelná.

Foto: Kia

Modernizovaný XCeed v zeleném Celadon Spirit. Jak se vám líbí?

I v zelené však vyniknou drobné designové změny, které zahrnují nová LED světla, mírně upravenou masku chladiče a zcela nový nárazník vpředu, upravený nárazník s imitací difuzoru vzadu a nové designy 16“ a 18“ litých kol.

Horkou novinkou je pak přidání verze GT-Line s vyšperkovaným designem (černé doplňky, odlišný design kol nebo zadní světla s grafikou včelí plástve) a sportovněji laděnou (uvnitř si užijete sportovní volant čalouněný perforovanou kůží, hliníkové pedály a anatomická sedadla plus tradiční černou stropnici) bohatou výbavou.

Drobných úprav se dočkal také interiér XCeedu (nová rozložení 12,3“ obrazovky palubních přístrojů, nová tlačítka na volantu a středovém tunelu, USB-C konektory s možností rychlonabíjení, leskle černý panel řazení automatu nebo zpětné zrcátko s tenčím rámečkem), ale především na 10,25“ centrálním displeji běží zcela nová generace infotainmentu s širší mobilní a online funkcionalitou včetně OTA aktualizací.

Modernizovaný XCeed je díky moderním technologiím také ještě o chlup bezpečnější: balík jízdních asistentů se rozšířil o systém varující před projíždějícími auty při couvání z parkovacího místa, systém monitorování mrtvých úhlů vám zabrání najet do aut ve vedlejších pruzích a asistent jízdy po dálnici precizněji sleduje okolí, a podle navigačních dat vás zpomalí před prudkou zatáčkou.

Široká nabídka motorů (benzinové 1,0 T-GDI se 120 koni, 1,5 T-GDI se 160 koni a 1,6 T-GDI s 204 koni, diesel 1,6 D se 136 koni) se příliš nezměnila, pouze 1,5 T-GDI je nově k dispozici i s 48V MHEV technikou spořící palivo při stání i jízdě. XCeed také můžete mít s velmi úsporným plug-in hybridním ústrojím o kombinovaném výkonu 141 koní a čistě elektrickém dojezdu až 48 km.

Modernizace XCeedu tak je poměrně decentní, ale změny, které přináší, jsou v naprosté většině vítané (snad i na tu zelenou si časem zvykneme). Na poslední dílek skládačky, tedy aktualizovaný ceník, si však musíme počkat až do srpna.

Související témata:
Načítám