Článek
Crossover XCeed si zákazníci okamžitě po příchodu na trh zamilovali – nejen proto, že je praktičtější a atraktivnější verzí běžného hatchbacku bez jakýchkoliv nevýhod neforemných SUV, ale především proto, že vypadá prostě parádně. A to především v zářivém žlutém metalickém laku Quantum. Jenže na ten nyní musíme zapomenout…
Pro faceliftovaný XCeed totiž Kia zvolila novou komunikační barvu – zelenou metalízu Celadon Spirit – která nemusí sedět všem. Ale to je asi tak jediná špatná zpráva spojená s modernizací Xceedu. Na výběr navíc stále máte dalších jedenáct možných barev včetně nové žluté Lemon Splash, která bude jistě také nepřehlédnutelná.
I v zelené však vyniknou drobné designové změny, které zahrnují nová LED světla, mírně upravenou masku chladiče a zcela nový nárazník vpředu, upravený nárazník s imitací difuzoru vzadu a nové designy 16“ a 18“ litých kol.
Horkou novinkou je pak přidání verze GT-Line s vyšperkovaným designem (černé doplňky, odlišný design kol nebo zadní světla s grafikou včelí plástve) a sportovněji laděnou (uvnitř si užijete sportovní volant čalouněný perforovanou kůží, hliníkové pedály a anatomická sedadla plus tradiční černou stropnici) bohatou výbavou.
Drobných úprav se dočkal také interiér XCeedu (nová rozložení 12,3“ obrazovky palubních přístrojů, nová tlačítka na volantu a středovém tunelu, USB-C konektory s možností rychlonabíjení, leskle černý panel řazení automatu nebo zpětné zrcátko s tenčím rámečkem), ale především na 10,25“ centrálním displeji běží zcela nová generace infotainmentu s širší mobilní a online funkcionalitou včetně OTA aktualizací.
Modernizovaný XCeed je díky moderním technologiím také ještě o chlup bezpečnější: balík jízdních asistentů se rozšířil o systém varující před projíždějícími auty při couvání z parkovacího místa, systém monitorování mrtvých úhlů vám zabrání najet do aut ve vedlejších pruzích a asistent jízdy po dálnici precizněji sleduje okolí, a podle navigačních dat vás zpomalí před prudkou zatáčkou.
Široká nabídka motorů (benzinové 1,0 T-GDI se 120 koni, 1,5 T-GDI se 160 koni a 1,6 T-GDI s 204 koni, diesel 1,6 D se 136 koni) se příliš nezměnila, pouze 1,5 T-GDI je nově k dispozici i s 48V MHEV technikou spořící palivo při stání i jízdě. XCeed také můžete mít s velmi úsporným plug-in hybridním ústrojím o kombinovaném výkonu 141 koní a čistě elektrickém dojezdu až 48 km.
Modernizace XCeedu tak je poměrně decentní, ale změny, které přináší, jsou v naprosté většině vítané (snad i na tu zelenou si časem zvykneme). Na poslední dílek skládačky, tedy aktualizovaný ceník, si však musíme počkat až do srpna.