Hlavní obsah

Novým základním Jeepem je elektrický Avenger. Ve městě slibuje dojezd až 550 kilometrů

Foto: Jeep

Přivítejte vůbec první čistě elektrické SUV Jeep. Na letošním Pařížském autosalonu se představuje nový nejmenší Jeep jménem Avenger, který je prvním elektromobilem značky. Láká na maximální dojezd ve městě až 550 kilometrů a automobilka plánuje, že do roku 2025 na starém kontinentu uvede celkem čtyři elektrické modely. Tento je prvním z nich.

Článek

Na Pařížském autosalonu se každoročně ukazují ty nejžhavější novinky podzimních měsíců. Na právě probíhajícím letošním ročníku prestižní výstavy je jednou z nejvýznamnějších novinek i vůbec první elektrické SUV amerického Jeepu, v dnešních dnech oficiálně vstupujícího do nové elektrické éry. Ve světle reflektorů se tam ukazuje nový Jeep Avenger, jakým značka zkusí oslovit zájemce o kompaktní SUV v evropských zemích.

Automobilka vyrábějící drsné off-roady se silnou komunitou nadšenců i vojenskou minulostí v současnosti připravuje novou generaci plně elektrických vozidel 4×e pro Severní Ameriku i Evropu. Prvním z nich je nový Avenger, který se v Paříži představuje s charakteristickým designem značky i ikonickou patentovanou maskou, osmáctipalcovými koly, ochrannými plasty i volitelnou elegantnější kontrastní černou střechou.

Foto: Jeep

Elektrický Jeep Avenger pro Evropu má sice jen pohon předních kol, ale nezapomíná na své kořeny. Se světlou výškou 200 milimetrů projede i menším terénem

Základem moderního interiéru je architektura spojující digitální přístrojový štít, s úhlopříčkou 7" nebo 10,25", s volně stojící 10,25" dotykovou obrazovkou nejnovějšího infotainmentu Uconnect s konektivitou mobilních služeb Apple CarPlay (bezdrátově) a Android Auto. Obě služby však nejsou k dispozici v Česku. Pro zjednodušení každodenního života za volantem pak je Jeep Avenger vybaven i automatickou klimatizací, automatickými světlomety, 360stupňovými parkovacími senzory i zpětnou kamerou.

Koncept Jeepu Avenger 4×4 láká na elektrickou čtyřkolku

Americký Jeep při příležitosti oficiálního uvedení nového Avengeru na letošním autosalonu v Paříži odhaluje i koncept s pohonem všech kol. Standardní produkční verzi s pohonem předních kol rozšiřuje dalším elektromotorem pro zadní nápravu. Automobilka bohužel neuvádí detailnější specifikaci, ale oficiální údaje slibují kombinovanou elektrickou sílu o 300 koních a 500 Nm. Jeep navíc slibuje i vylepšené nájezdové úhly.

Foto: Jeep

Letos v Paříži se představuje i koncept nového Jeepu Avenger s elektrickým 4×4

Novinka rozšiřující modelovou řadu Jeepu navíc umí autonomní jízdu úrovně 2. Vděčí za to pokročilým funkcím, jakými jsou asistence jízdy v kolonách, sledování mrtvých úhlů, adaptivní tempomat, asistence jízdy v pruzích nebo aktivní parkovací asistent. Automobilka současně nezapomíná na praktičnost a zavazadlový prostor se základním objemem 380 litrů doplňuje úložnými prostory v kabině s celkovou kapacitou 34 litrů.

Foto: Jeep

Jeep Avenger přijíždí do Evropy s nejmodernější výbavou i schopností autonomní jízdy úrovně 2

Ve městě slibuje dojezd až 550 kilometrů

Nový Jeep Avenger zakládá na nejmodernější modulární elektrické platformě eCMP globálního koncernu Stellantis a je sourozencem elektromobilů Peugeot e-2008, DS 3 E-Tense a Opel Mokka-e. Novinka se současně stává novým základním modelem značky a s celkovou délkou 4,08 metru je o 16 centimetrů kratší než dosavadní nejmenší Jeep Renegade.

Jeep Avenger s 400voltovou elektrickou architekturou je vybaven jedním elektromotorem o 156 koních (115 kW) a 260 Nm, pohánějícím výhradně přední kola a čerpajícím elektrickou energii z lithium-iontového akumulátoru o kapacitě 54 kWh. Automobilka uvádí, že v kombinovaném jízdním režimu ujede až 400 kilometrů na jedno nabití. Čistě ve městě s ekonomickým řidičským stylem pak slibuje maximální dojezd až 550 kilometrů.

Foto: Jeep

Zcela nový Jeep Avenger je nejnovějším nejmenším modelem značky, jaká založila terénní auta a dala vzniknout českému slovu „džíp“

Nejrychlejšího nabíjení elektrický Jeep dosahuje připojením k „rychlonabíječce“, kdy architektura vozu umožňuje maximální nabíjecí výkon 100 kW. V nejčastějším provozním režimu s nabíjením z 20 na 80 procent načerpá potřebnou elektrickou energii za 24 minut a dost šťávy pro nouzový dojezd 30 kilometrů získá za pouhé tři minuty. Připojením k domácímu 11 kW wallboxu se pak plně nabije za 5,5 hodiny.

I když se nový Jeep Avenger tváří jako čistě elektrický model, na vybraných evropských trzích se bude prodávat i s tradičním spalovacím motorem. Jeep oficiálně uvádí, že v Itálii a ve Španělsku jej bude prodávat i s dosud nepotvrzenou přeplňovanou benzinovou jednotkou. Z dostupných motorizací koncernu Stellantis by jím mohl být motor 1,2 PureTech.

Zcela nový základní Jeep Avenger se bude vyrábět u našich sousedů v polské továrně ve městě Tychy. Evropští prodejci značky už začínají uzavírat první objednávky a exkluzivní zahajovací variantu Launch Edition nabízejí zákazníkům až do 30. listopadu letošního roku. V Česku však předběžná rezervace není dostupná, přičemž první vozy dorazí k prodejcům začátkem příštího roku.

Načítám