Hlavní obsah

Nový VW Amarok bude ještě letos! Naftová V6 je jistota, spekuluje se i o elektrické verzi

Foto: VW

Předprodukční maskovaná verze Amaroku dokončuje testování. Podle marketingového oddělení Volkswagenu se z nového Amaroku a nového Rangeru stala z díky vzájemné spolupráci VW a Fordu lepší auta

Volkswagen Amarok byl poměrně úspěšný model navzdory tomu, že šlo o první čistě terénní pickup z Wolfsburgu. Momentálně vrcholí přípravy druhé generace, která by měla být odolnější, houževnatější a pracovitější. Jenže nabízí se jedna otázka – bude to pořád ještě „fau-vé“?

Článek

Je totiž poměrně známá věc, že vývoj nového VW Amarok probíhal souběžně s novým Fordem Ranger. Je tím pádem vlastně logické, že s ním sdílí řadu klíčových komponentů, jmenovitě šasi, podvozkové díly a samozřejmě také pohonné ústrojí. Nejen to – Amarok si od Rangeru „vypůjčí“ také viditelné díly jako hlavní panely karoserie či interiéru, v neposlední řadě od amerického „bratrance“ (který však byl navrhován v Austrálii) převezme také velkou část elektroinstalace. Oba vozy pak budou jezdit na starém dobrém žebřinovém rámu, který do značné míry vychází z typu T6 od Volkswagenu, karoserii dodal Ford, byť ji ve Volkswagenu ještě trochu vylepšili.

Foto: VW

Nový VW Amarok sdílí celou řadu klíčových komponentů s novým Fordem Ranger. Volkswagen však upozorňuje, že šlo o vzájemně prospěšnou spolupráci

„Nový Amarok je tak mnohem lepším pickupem, než kdyby jej Volkswagen vyvíjel sám,“ přiznal Lars Krause, vedoucí marketingového oddělení pro komerční vozy VW. „To stejné však platí i pro Ford – bez našeho přispění by ani nový Ranger nebyl tak dobrý. Toto partnerství se oběma stranám vyplatilo, protože se nám oběma podařilo uplatnit naše individuální přednosti. Když teď pomineme čistě obchodní stránku, myslím, že celý projekt ze spolupráce vytěžil mnoho.“

Toto tedy nebude případ automobilové spolupráce, kde je tahounem jen jedna strana a ta druhá se spíš nechá táhnout (jak to mají nastavené u Toyoty a Subaru v případě Toyobaru a nových elektrických modelů). Obě značky mají v dané oblasti zkušeností na rozdávání: Ford Ranger je ikona s tradicí od roku 1982 a Volkswagen také umí udělat dobrý pickup, jak dokázal s první generací Amaroku, které se od října 2011 do května 2020 prodalo velmi slušných 830 tisíc vozů po celém světě.

Foto: VW

Nový Amarok už si odbyl testování v australské pustině, americké divočině i africké džungli. Příprava tedy vrcholí a probíhají jen poslední závěrečná testování, dalším krokem už bude jen oficiální představení

Výrobce se rozhodl neponechat nic náhodě, a tak vývoj probíhal jak v Německu, tak i v nehostinné vnitrozemské pustině Austrálie známé jako „Outback“. Kromě toho zavítal do rozmanité a divoké přírody Spojených států či do nesmlouvavých podmínek jižní Afriky plné neustálých veder, kde se zapotí nejen řidiči, ale také jejich auta.

Oficiální představení je na spadnutí

Ford Ranger jsme už viděli a brzy se bez kamufláže ukáže také nový Amarok. Už teď se ví, že kromě přední masky – což je tak nějak evidentní – se Amarok od Rangeru odliší také vlastní přední kapotou, předními blatníky a kupodivu i vnějšími panely dveří. Naopak komponenty, které budou společné, zahrnují přirozeně střechu, dále potom čelní okno, vnější zpětná zrcátka a boční okna, zadní okno, ba dokonce i kliky dveří – byť ty konkrétně pocházejí z Fordu F-150.

U Amaroku se počítá se dvěma karosářskými verzemi, tedy jak s otevřenou, tak i uzavřenou korbou. Určité trhy, jako například jihoamerické země, se také již od výrobce dočkají speciálních terénních úprav pod názvem Pan-Americana, zatímco silniční Amarok podobný tomu, který bude jezdit po evropských silnicích, ponese přídomek Aventura.

Foto: VW

Nový VW Amarok bude přirozeně dostupný s pohonem všech kol, zákazníci však budou mít na výběr mezi permanentní čtyřkolkou nebo verzí, které bude přední kola připojovat pouze v případě prokluzu zadních kol. V základu potom bude Amarok striktní zadokolka

Přirozeně se počítá s pohonem všech kol, budou však dvě varianty – Amarok se bude dodávat jednak jako permanentní „čtyřkolka“, jednak bude i varianta po většinu času posílající výkon na zadní kola, přičemž přední náprava přiloží ruku k dílu, pokud dojde trakce. V základu se však Amarok bude nabízet čistě jako zadokolka, tato verze údajně bude rovněž o nějakých 10 cm kratší.

Maximální možný náklad se zvýšil na celých 1 200 kilogramů (dříve se pohyboval do tuny), přičemž „na kouli“, jak se lidově říká, stále utáhnete 3,5 tuny – ovšem od nynějška to bude možné pro širší paletu verzí, respektive motorizací. Díky přispění Fordu se Amarok také umí brodit v hlubší vodě.

Přesná paleta motorů teprve bude uvedena, už teď však víme, že bude na výběr z pěti motorizací – těšit se můžete na oblíbený naftový V6, ostatní motorizace patrně budou čtyřválcové s různým zdvihovým objemem v závislosti na daném trhu. Počítá se i s plug-in hybridní verzí a v kuloárech se šeptá dokonce i o plně elektrickém Amaroku. Na všechny podrobnosti si však ještě pár týdnů počkáme…

Výroba nového Amaroku odstartuje ještě letos v závodu Pretoria na severu Afriky, přičemž ti nejméně trpěliví zákazníci by se měli dočkat svého Amaroku na konci letošního roku. Zajímavé potom je, že souběžně s novým Amarokem se také v jižní Americe bude vyrábět také první generace Amaroku, ta však má být určena výhradně pro tamní trh.

Těšíte se na nový Volkswagen Amarok
Nemůžu se dočkat, bude to pecka
17,2 %
Uvidíme, až se komplet odhalí
54,8 %
Raději si pořídím Ford Ranger
28 %
Celkem hlasovalo 314 čtenářů.
Načítám