Článek
T-Roc. V uplynulých čtyřech letech mimořádně oblíbený model, a to zejména díky své všestrannosti. Ačkoliv T-Roc neměl žádného předchůdce, rychle si našel své místo ve vozovém parku VW a od roku 2017 už se prodalo téměř jeden milion kusů těchto kompaktních SUV. Když oprášíme paměť, vzpomeneme si, že koncem roku 2019 přišla sportovní varianta T-Roc R a na jaře 2020 dokonce T-Roc Cabriolet.
Novinky zevnitř i zvenku
Základním stavebním kamenem atmosféry T-Rocu je nová přístrojová deska s měkkým povrchem a kontrastním prošíváním. Další nedílnou součástí jsou pak dva displeje – jednak ten, který ovládá informační a zábavní systému a který je teď vyveden ve stylu tabletu. S ním potom sousedí hlavní přístrojový panel za volantem, který je právě s displejem infotainmentu v jedné rovině, od nynějška je navíc digitální už v základu.
Obrazovka infotainmentu se pak v závislosti na zvolené výbavě dodává v úhlopříčce 6,5 palce, rovných 8 palců, případě 9,2 palce. Sériově se pak dodává digitální panel přístrojů, ten ve verzi „Digital Cockpit Pro“ nabízí úhlopříčku dokonce 10,25 palce.
Změn doznal i exteriér
Po stránce vnějšího designu teď T-Roc působí ještě výraznějším dojmem. Tomu částečně napomáhá i snížená linie předních svítilen, která vůz opticky snižuje a rozšiřuje a je doplněna o chromovanou lištu přímo v masce. V nárazníku pak vidíme výraznější ohraničení mlhovek.
Velkým lákadlem budou volitelná světla IQ LED Matrix, která vpředu i vzadu nabízejí novou grafickou strukturu, a předvádějí tak „světelnou hru“, podle které T-Roc bezpečně rozpozná každý pozorovatel. Na výběr je z několika nově tvarovaných kol z lehkých slitin, a to o rozměrech 17 až 19 palců.
Digitalizace a konektivita
T-Roc sériově disponuje systémy jako Front Assist a Lane Assist. Pozoruhodný je však systém „IQ Drive Travel Assist“ v kombinaci s adaptivním tempomatem ACC s prediktivní regulací rychlosti, což umožňuje asistované řízení, zpomalování i zrychlování, to až do rychlosti 210 km/h!
Nová platforma MIB3 umožňuje využívat velké množství online funkcí a služeb. Uživatelé budou díky ní mít mimo jiné přístup ke streamingovým službám a dalším funkcím. U výbav Life, Style a R-Line pak čeká Apple CarPlay nebo Android Auto.
Hospodárné motory TSI a TDI
O pohon se budou starat osvědčené motory TSI a TDI. U TSI se začíná na 1,0l tříválci o výkonu 110 koní, čtyřválcové motory pak disponují výkony 150 koní u verze 1,5 litru, dvoulitr pak bude mít výkon 190 koňských sil. Naftové motory zastupují dvě varianty dvoulitru o výkonech 115 koní, respektive 150 koní.
Kdo by chtěl, může si připlatit jak za pohon všech kol 4MOTION nebo automat DSG. 2,0l benzinový motor TSI má potom „čtyřkolku“ již v základu.
Několik výbavových linií
Nabídka zahrnuje základní verzi a další předem nakonfigurované výbavové linie – Life, Style a R-Line. Výbava Style se pochlubí dvoubarevným lakováním a chromovanými prvky, v interiéru nabízí ambientní osvětlení a komfortní sedadla.
Výbava R-Line se teď ještě více podobá vrcholné variantě T-Roc R díky sportovnímu designu nárazníků a sportovnímu volantu. Verze R-Line také disponuje sportovním paketem, který umožňuje volbu jízdních režimu, progresivní řízení a sportovní podvozek. U výbav R-Line a Style se pak ještě dá připlatit za designový paket „Black Style“.
T-Roc R a T-Roc Cabriolet: Dva druhy výjimečnosti
Vrcholná verze T-Roc R pak odhaluje, kam až lze potenciál modelu posunout – 2,0l zážehový motor o výkonu 300 koní, standardně dodávaný pohon všech kol a sportovní podvozek z něj dělají nejdynamičtější SUV v této modelové řadě. Uvnitř navozují sportovní atmosféru vynikající sedadla a kůží obšitý volant s „magickým“ tlačítkem R pro volbu jízdních režimů.
T-Roc Cabriolet se naproti tomu nese spíš v duchu svobody a potěšení z jízdy. T-Roc ve verzi kabriolet spojuje robustnost SUV s jízdním prožitkem klasického kabrioletu. Elektricky ovládaná skládací střecha je složena za pouhých 9 vteřin. Dostupný bude ve variantách Style a R-Line, na českém trhu bude k dispozici zážehový motor 1,5l TSI buď s klasickou manuální převodovkou, nebo sedmistupňovým automatem DSG.