Hlavní obsah

Nový supersport Porsche bude elektrický a brousí si zuby na rekord na Nürburgringu

Foto: Porsche

Zuffenhausen hodlá posouvat hru i v elektrickém věku – produkční verze Mission X by se mohla stát novým rekordmanem na Nürburgringu a laťkou pro sportovní vozy s elektrickým pohonem.

S příchodem elektrického věku lidé z Zuffenhausenu rozhodně nemají v plánu slevit ze své neodolatelné touhy neustále posouvat hranice v oblasti technologií a výkonů. Právě naopak, koncept Mission X by se měl proměnit ve vlajkový supersport Porsche nové generace a budoucího rekordmana na slavném Nürburgringu.

Článek

Historie soutěžních i silničních sportovních vozů značky Porsche je velmi bohatá. Mezi oběma odnožemi automobilů z německého Zuffenhausenu je navíc velmi úzká vazba, což dokazují speciály řady GT. Kromě toho jak soutěžní, tak silniční sportovní vozy Porsche byly etalonem své třídy, v průběhu let nastavovaly rychlostní laťku a způsobovaly konkurenci protivnou nespavost.

Koncept Mission X je předobrazem nového následovníka slavného rodu těch nejrychlejších silničních aut rodiny Porsche. Z čistě vizuálního hlediska tu vidíme velmi výrazné blatníky a předsunutou kabinu inspirovanou kokpitem stíhačky, jako tomu bylo u slavných vytrvalostních prototypů z let minulých – ostatně koncept se představil při příležitosti slavnostního zahájení jubilejního 100. ročníku 24 hodin Le Mans.

Že se tohle auto v mírně upravené podobě bude skutečně vyrábět, to je už prakticky hotová věc – dočkat bychom se ho měli nejdéle za tři roky (kdy chce představit podobně laděné auto také Ferrari a McLaren). Ostatně jinak by se Porsche nezmiňovalo o plánech překonat rekord produkčních vozů na Nürburgringu, který aktuálně drží Mercedes-AMG One.

Foto: Porsche

Tvary připomínající klasické sportovní prototypy, elektrický pohon a brutální výkony, tak ve zkratce zní popis budoucího supersportu Porsche.

Automobilka je v této relativně rané fázi projektu skoupá na informace, ale jisté je, že všechna čtyři kola tohoto supersportu budou poháněna výhradně elektřinou. Pomoci by mu k tomu měla vysoce výkonná 900V architektura s bateriemi umístěnými nikoliv v podlaze, ale na elektromobil nezvykle za zadními sedadly (to, aby řidič seděl pěkně nízko u země).

Víme také to, že techniku pohonu vyvíjí se známou chorvatskou společností Rimac. Konkrétní čísla výkonu elektromotorů nebo kapacity baterie Porsche neprozradilo, jen suše naznačilo, že na 1 koňskou sílu by měl připadat 1 kilogram hmotnosti. Jednoduchou matematikou nám tedy vychází až 1000 koňských sil na tunu, vůz by tedy při hmotnosti řekněme 1700 kg mohl disponovat výkonem cca 1700 koní.

To už by na rekord Mercedesu-AMG One mělo stačit. Očekává se, že maximální rychlost bude něco přes 320 km/h, klíčová však bude akcelerace – s tímto výkonem by produkční verze Mission X mohla vystřelit z klidu na stovku s časem do 2 sekund.

Z hlediska proporcí bude relativně kompaktní – délka má být okolo 4,5 metru, šířka by měla být pod 2 metry. Koncept je oděn do příhodně nazvaného laku Rocket Metallic, jezdí na 20palcových kolech vpředu a 21palcových kolech vzadu, některé části karoserie potom vytvářejí kontrast díky panelům s odhaleným karbonem.

Vliv motorsportu je patrný i v interiéru – uvnitř vidíme hranatý volant a skořepinová sedadla s šestibodovými pásy, překvapivě se však na palubní desce nacházejí odnímatelné analogové stopky.

Koncept Mission X byl symbolicky představen v roce 75. výročí značky, tedy u příležitosti vzniku původního Porsche 356 Roadster přezdívaného „No. 1“, automobilu, který jako první v historii nesl ikonický znak Porsche.

Mission X navazuje na silnou rodovou linii úspěšných supersportovních modelů, jako například na nadčasový model 959, bestiální Carreru GT nebo drtivě rychlý hybrid 918 Spyder. Zuffenhausen navíc drží absolutní rekord na Nürburgringu, takže není pochyb o tom, že tohle bude další pecka.

Načítám