Článek
Volkswagen Tayron je pěti- až sedmimístné SUV s délkou skoro 4,8 metru vyplňující mezeru mezi Tiguanem a Touaregem. Láká na slušný vnitřní prostor, až 885 litrů v zavazadlovém prostoru a plejádu výbavových prvků včetně Matrix LED světlometů, umělé inteligence na palubě nebo prémiového audia Harman Kardon.
Dosud jsme ale neznali ceny, což se tento týden změnilo. Volkswagen Tayron přijíždí na český trh se základní motorizací v podobě patnáctistovky TSI s výkonem 110 kW a pohonem předních kol. Ani na základ vám ale milion stačit nebude, zájemci si musejí připravit minimálně 1 099 900 Kč. Volkswagen zároveň připravil akční verzi People, která je jen o pět tisíc dražší, ale dává mnoho výbavy navíc.
V nabídce už jsou i plug-in hybridy s výkonem 150 nebo 200 kW. Oba spojují patnáctistovku s elektromotorem a 19,7kWh baterií, která umí čistě elektrický dojezd přes 100 km. Slabší verze startuje na částce 1 165 900 Kč, silnější stojí 1 386 900 Kč. Velký odskok je dán tím, že výkonnější provedení se páruje až s vyšší výbavou R-Line.
To ale pořád nejsme na vrcholu. Zákazníci mohou sáhnout i po tradičním turbodieselu se čtyřkolkou. Motorizace 2.0 TDI s výkonem 142 kW je k dispozici ve výbavě R-Line od 1 540 900 Kč. Zatím je k mání jen jedna verze s 4×4, časem se ale nabídka rozroste také o benzinové 2.0 TSI o 150, nebo 195 kilowattech. Všechny čtyřkolky zvládnou brzděný přívěs o hmotnosti 2,5 tuny.
Tayron je standardně pětimístný, za třetí řadu sedadel se připlácí 23 400 Kč. Ale pozor, sedm míst dostanete pouze s klasickými motorizacemi, nelze je kombinovat s plug-in hybridem.
Volkswagen Tayron se českému obecenstvu poprvé představil během výstavy e-Salon v Letňanech, oficiální uvedení modelu na náš trh je naplánováno na jaro příštího roku.