Hlavní obsah

Nový soupeř Fabie dorazil do Česka: MG3 má bohatou výbavu, žere pod pět a stojí do půlmilionu

Foto: MG

Nejnovějším přírůstkem v modelové řadě značky MG je malý hatchback MG3. Má pořádnou porci síly, z nádrže přitom jen usrkává.

Článek

Po solidní plejádě SUV a crossoverů uvádí automobilka MG na český trh vůz tradičnější karoserie. Nové MG3 je s délkou 4,1 metru přímým konkurentem Škody Fabia, díky elektrifikovanému pohonu v útrobách se ale přímo nabízí i srovnání s hybridním etalonem – Toyotou Yaris. Novou „trojku“ si u dealerů můžete osahat i vy, právě teď totiž oficiálně vstupuje na český trh.

Už samotný pohon je hodně zajímavý. Srdcem hybridu je čtyřválcová patnáctistovka, která pracuje v Atkinsonově cyklu a sama o sobě dodává 102 koní a 128 newtonmetrů. Té sekunduje výkonný elektromotor (136 koní, 250 Nm) a společně produkují na poměry dané třídy nebývale vysoký výkon až 195 koňských sil. Specifická je rovněž převodovka – žádné CVT, ale nevšední třístupňový automat.

Stovku tak MG3 pokoří za 8 sekund a svištět dokáže až 170 km/h (jen na elektřinu umí jet osmdesátkou). Pro běžného uživatele takového auta však bude důležitější spotřeba. MG říká, že „trojka“ z nádrže usrkává 4,4 litru na 100 km. Těšíme se, až si úspornost novinky ověříme v českých podmínkách, ale zatím nemáme důvod nevěřit, že by výše zmíněná technika v autě takového střihu neměla potěšit všechny spořílky.

Foto: MG

Zavazadelník MG3 pojme až 293 litrů bagáže.

MG3 můžete objednávat ve třech výbavových stupních. Už základní Essential je hodně bohatý – digitální přístrojový štít, 10,25″ dotyková obrazovka multimédií, navigace, zadní parkovací senzory a kamera, adaptivní tempomat, nechybí ani konektivita Android Auto a Apple CarPlay. Vyšší Emotion přidá navíc 16″ kola z lehkých slitin, šestici reproduktorů, startovací tlačítko či automaticky sklopná zrcátka.

Pro nejnáročnější klientelu je to stupeň Exclusive s bezklíčovým přístupem, vyhřívaným volantem a sedadly, 360stupňovou parkovací kamerou a armádou bezpečnostních a asistenčních systémů. Dokonce i takovýto městský drobek vás dokáže varovat před auty přijíždějícími z boku, která byste třeba mohli přehlédnout.

Ruku v ruce s uvedením na náš trh se dozvídáme také české ceny. MG3 startuje na částce 489 900 Kč, vyšší výbavy stojí 529 900 Kč, respektive 569 900 Kč. Alternativně můžete sáhnout po značkovém financování a „trojku“ pořídit již od 3 999 Kč měsíčně. Veškeré podrobnosti o této nabídce, ale i autě samotném, najdete už teď na oficiálním webu MG.

Načítám