Hlavní obsah

Nissan zavelel k restartu na českém trhu! Nakopnout prodeje má nový Qashqai, přijíždí se slevou až 150 000 Kč

Foto: Nissan

Že jste o Nissanu už nějakou dobu neslyšeli? Značka u nás byla ve značném útlumu, po několika letech hibernace se však hlásí v plné japonské zbroji!

Článek

Invence kdysi velmi populární značky Nissan byla v poslední době nulová, čemuž odpovídaly i prodeje. Vždyť za celý loňský rok u nás japonská automobilka prodala méně aut než Lexus, Subaru nebo Tesla. Teď se ale konečně začíná karta obracet. Nissan na českém trhu vstupuje do nové éry, již startuje omlazeným Qashqaiem.

Auto s významným rodokmenem, které kdysi zakládalo segment dnes tolik populárních crossoverů, přijelo před třemi lety v nové generaci. Nyní nastal čas na omlazení, které japonské stylovce mimořádně prospělo.

Poznáte ji vcelku snadno, přední maska je teď výraznější a její vzor prý inspirovaný výzbrojí japonských bojovníků. Nedílnou součástí faceliftu jsou vylepšené technologie a konektivita, Qashqai dostává infotainment se službami Googlu a novými funkcemi včetně tzv. průhledné kapoty. Na obrazovce díky sofistikovanému systému kamer vidíte bezprostřední okolí předních kol, takže nehrozí, že třeba přehlédnete nějakou překážku.

Foto: Nissan

Qashqai nabízí bohaté spektrum laků, české cesty určitě rozzáří.

Omlazený crossover můžete pořídit s benzinovou třináctistovkou o výkonu 140 nebo 158 koní. Slabší má standardně manuál, silnější dává na výběr mezi ním a automatem X-Tronic. V kombinaci s automatickou převodovkou navíc můžete pořídit i pohon 4 × 4. Ve všech případech motor spolupracuje s drobnou elektrickou výpomocí ve formě mild-hybridu.

Foto: Nissan

Kabina je útulná a pracoviště řidiče intuitivní. Stačí nasednout a jet!

Na vrcholu modelové řady je posazen hybrid e-Power s výkonem 190 koní. Ten sice má benzinovou patnáctistovku, ta tu však neslouží pro pohon, ale coby generátor elektrické energie. Kola přední nápravy tak roztáčí výhradně elektřina.

Foto: Nissan

Výběr výbavy si dobře rozmyslete. Napříč stupni se liší velikost kol a ruku v ruce s tím i zadní náprava. Propracovanější víceprvkové zavěšení dostanete pouze s největším dvacetipalcovým obutím.

Právě hybrid jsme při uvedení modelu na český trh krátce projeli a zanechal v nás velmi pozitivní dojem. Jízda je plynulá, vlastně velmi podobná elektromobilu, jen s tím rozdílem, že se pod kapotou občas ozve jemné ševelení. Pohodovou plavbu doprovází komfortní podvozek a minimální ruchy zvenčí. Nissan ostatně avizuje, že v rámci faceliftu výrazně zapracoval na celkovém odhlučnění auta.

Hlavním benefitem hybridu má být sympatická spotřeba paliva. Při prvních jízdách se za volantem střídala jedna novinářská posádka za druhou a auto ani jedna nikterak nešetřila. Přesto na digitálním přístrojovém štítu svítil průměrný odběr 6,2 l / 100 km. Z dřívějška víme, že tato technologie umí dosáhnout i hodnot hlouběji pod šesti litry. Když si k tomu přičteme 55litrovou palivovou nádrž, dostáváme se na dojezd skoro 1 000 kilometrů bez nutnosti tankovat.

Foto: Nissan

Kompletní ceník Nissanu Qashqai.

Zní to fajn, ale co cena? Nissan v rámci restartu na českém trhu nabízí Qashqai se slevou až 150 000 Kč. V praxi to znamená, že proti předchůdci prakticky nepodražil. Základní výbavu koupíte od sympatických 599 990 Kč. Není to přitom žádné holátko, má 17″ kola z lehkých slitin, 12,3″ obrazovku multimédií nebo dvouzónovou automatickou klimatizaci. Hybrid e-Power je logicky dražší, ten startuje na 769 990 Kč. První kousky se u nás objeví závěrem letošního roku.

Načítám