Hlavní obsah

Nový McLaren 750S je tu! Může to být jedno z nejdražších zklamání v životě

Foto: McLaren

Když jsme se začali připravovat na oficiální debut nového McLarenu 750S, britská továrna na exkluzivní supersporty nám nakonec ukázala to, co jsme opravdu nečekali! Nejnovější placka z anglického Wokingu totiž vypadá skoro stejně jako předchůdce, pouze se zajímavou technickou evolucí. Už teď novinka přijíždí v obou karosářských variantách kupé a Spider.

Článek

Legendární britská továrna McLaren nejprve zaujala úspěšným závoděním ve Formuli 1, v devadesátých letech ohromila svět fascinujícím McLarenem F1 a začátkem minulé dekády začala působit jako nová automobilka na exkluzivní placky. Už od uvedení prvního novodobého supersportu McLaren MP4-12C si přitom zakládá na originální technické koncepci a díky chytrým modernizacím představuje jeden nový model za druhým. A teď je významná chvíle, kdy na svět přijíždí další.

Jmenuje se McLaren 750S a je duchovním nástupcem odcházejícího typu 720S. Nalijme si však čistého vína, protože i znalcům novodobých McLarenů bude chvilku trvat, než najdou všechny designové novinky. Britský výrobce si vždy zakládal na evoluci a teď nám to dokonale ukazuje. Nový McLaren 750S totiž vypadá pouze jako předcházející McLaren 720S s novějším bodykitem. Hlavní vylepšení jej přitom dělají aerodynamičtějším – všimněte si nových nárazníků, větších vstupů čerstvého vzduchu a o dvacet procent většího aktivního spoileru.

Foto: McLaren

Líbí se vám? Nový McLaren 750S si můžete objednat už teď a je k dispozici v obou karosářských variantách – kupé a Spider.

A pokud do nejnovějšího McLarenu přesednete z jeho předchůdce, s největší pravděpodobností zažijete jedno z nejdražších zklamání v životě. Největšími vylepšeními jsou nové displeje s rychlejším dotykovým ovládáním a nová aplikace McLaren Control Launcher. Díky tomu si můžete uložit oblíbená nastavení aerodynamiky, ovladatelnosti nebo výkonného osmiválce a převodovky, abyste je později aktivovali jediným dotykem. Alcantarový interiér si pak můžete individualizovat novými pakety TechLux (kůže Nappa) a Performance (semiš a kůže). V základu najdete i mobilní konektivitu přes Apple CarPlay.

Zatím to vypadá, že se v McLarenu moc nesnažili, ale modernizovaná technika je teď ještě zajímavější. McLaren 750S pokračuje v evoluci dvakrát přeplňovaného čtyřlitrového osmiválce M840T, a představuje tak své silnější srdce. Už oficiální pojmenování nám napovídá, že má 750 koní (552 kW) a 800 newtonmetrů. Mezigeneračně je tak o 30 koní (22 kW) silnější než odcházející supersport 720S.

Foto: McLaren

Myslíte si, že roadster jménem Spider je pro slečinky? Brutálně silný osmiválec a koncepce s motorem uprostřed vyžadují rychlé ruce. Pokud se tedy odvážíte vypnout stabilizaci…

V McLarenu současně zapracovali na vylepšení sedmistupňové sekvenční převodovky a zkrátili stálý převod. Díky tomu akceleruje z 0 na 100 km/h za 2,7 sekundy. Standardní kupé jede dvoustovkou po pouhých 7,2 sekundy a otevřený Spider to zvládá o jednu desetinu sekundy pomaleji. Nezávisle na variantě pak McLaren 750S umí jezdit maximální rychlostí 332 km/h.

A užijete si jej samozřejmě i v zatáčkách. Inženýři při hrátkách s podvozkem rozšířili rozchod předních kol o šest milimetrů, vyvinuli novou geometrii kol a využili nejmodernější generaci podvozku Proactive Chassis Control III. Pokud vás zajímají techničtější detaily, vpředu má pružiny o tři procenta měkčí, vzadu o čtyři procenta tvrdší. A rychlejší je i systém pro zvýšení vozu před přejížděním nástrah velkoměst, třeba retardérů. McLaren 750S se přizvedne za pouhé čtyři sekundy, zatímco 720S to zabralo až deset sekund.

Foto: McLaren

Inovovaný McLaren 750S přijíždí se dvěma novými interiérovými pakety, modernějšími displeji a speciální aplikací McLaren Control Launcher.

S pohotovostní hmotností 1389 kilogramů (kupé, Spider váží 1438 kilogramů) je novinka o 30 kilogramů lehčí než předchůdce. V McLarenu toho dosáhli lehčími koly, tenčím čelním sklem, a dokonce i lehčím displejem digitálního přístrojového štítu. Dalšího odlehčení pak můžete dosáhnout i vy chytře vybranou výbavou – třeba karbonovými sedačkami. Lákavým příplatkem jsou i výkonnější a větší karbon-keramické brzdy s technologiemi z Formule 1 z exkluzivnějšího silničního supersportu McLaren Senna.

A kolik za nejnovější McLaren 750S zaplatíte? Standardní cena za variantu kupé začíná od 6,9 milionu Kč a otevřený Spider je přibližně o půl milionu korun dražší. Novinku si můžete u autorizovaných prodejců objednat už teď, ale továrna zatím nepřibližuje očekávanou dobu doručení. Tak co říkáte, není to proti 720S moc malá změna, aby 750S opravdu zaujala?

Související témata:
Načítám