Článek
Před pár dny jsme absolvovali úvodní hrstku kilometrů s novou vlajkovou lodí VW – elektrickou limuzínou ID.7. Už tehdy značka avizovala, že u jediného karosářského provedení nezůstane a nabídka se brzy rozroste o kombík. Ten se nyní oficiálně představuje světu včetně netradičního označení Tourer (místo obvyklého Variant).
Jde o typického zástupce vyšší střední třídy, tedy kategorii, ve které značku dlouhé roky hrdě reprezentuje Passat. Ten pokračuje novou generací v benzinových, naftových i plug-in hybridních variantách. Elektrické provedení zůstává vyhrazeno rodině ID. a právě sedmičce.
První polovina vozu je prakticky shodná s elegantní limuzínou. Až vzadu se čarovalo s tvarem karoserie a prostorem. Tvůrcům se nakonec povedlo vykouzlit zavazadelník s objemem 605 až 1 714 litrů. Ten boduje nejen velikostí, ale i praktickými vychytávkami – velkým vstupním prostorem, rovnou ložnou plochou nebo organizérem při převozu drobnějších věcí.
Technika kopíruje původní sedmičku. Základem je jeden elektromotor na zadní nápravě s výkonem 210 kW a 545 newtonmetry točivého momentu. Tuto verzi brzy doplní čtyřkolka GTX s 250 kW. Kombík lze pořídit se dvěma bateriemi o kapacitě 77 nebo 86 kWh. Ta větší slibuje dojezd až 685 kilometrů a s maximálním dobíjecím výkonem 200 kW se dobije z 10 na 80 procent za méně než půlhodinu.
Mimořádně pestrá je také výbava. Elektromobil ID.7 Tourer disponuje například head-up displejem s rozšířenou realitou, panoramatickou střechou s elektronickým ztmavením (není třeba roletka) nebo palubním wellness. Ten má tři předdefinované programy, které přizpůsobují náladě posádky ambientní osvětlení, klimatizaci, masáž či ventilaci sedaček, ale třeba i hudbu či informace na displejích.
Volkswagen uvádí, že celoevropský předprodej odstartuje v prvním čtvrtletí letošního roku. České ceny zatím zůstávají tajemstvím, ale ledacos může napovědět fakt, že limuzína u nás startuje lehce pod milionem a půl. První kusy by se na cestách měly objevit ještě před koncem tohoto roku.