Hlavní obsah

Nový Hyundai Kona: Větší a odvážnější, s prostornějším kufrem, se spalovákem, hybridem i elektřinou

Foto: Hyundai

Zbrusu nový Kona narostla prakticky do všech směrů, lépe tak zapadne mezi menší model Bayon a větší Tucson

Automobilka Hyundai představila úplně novou generaci svého oblíbeného městského crossoveru, který se pyšní celou řadou vylepšení včetně prostornějšího interiéru. Všechny verze nového modelu Kona se překvapivě po konstrukční stránce odvíjejí od elektrické verze.

Článek

Automobilka Hyundai se netají tím, že jedním z hlavních pilířů její filozofie je inovace. To se podepisuje na vývoji všech modelů a zbrusu nový crossover Kona není výjimkou. Bude totiž znovu k dispozici hned se třemi motorizacemi, ale tentokrát hrála netypicky prim ta elektrická.

Foto: Hyundai

Hyundai Kona v nové generaci na první pohled zaujme předními světlomety tvořenými výraznou vodorovnou linií táhnoucí se po celé šíři auta

Základem konstrukce druhé Kony se totiž stala elektrická varianta. Vedle ní pak bude v nabídce jak čistě spalovací verze, tak i hybridní přinášející chytrý kompromis obou pohonů. Čtvrtým do party bude sportovně laděná Kona N-Line.

Kona zůstává i nadále zaměřena primárně na městský provoz, přesto tu vidíme dost patrné znaky segmentu SUV, a to bez ohledu na zvolenou verzi. Mezigeneračně vyrostla do délky o 150 mm na výsledných 4 355 mm, samotný rozvor se prodloužil o 60 mm – tyto změny uvítají zejména cestující na zadních sedadlech, kde v předchozí generaci nebylo místa nazbyt. V neposlední řadě Kona vyrostla také do šířky, a to o 25 mm.

Zajímavé je, že inženýři Hyundai zvolili poměrně nekonvenční přístup, skoro opačný oproti standardu – nejprve vyvíjeli elektrickou Konu a až poté se přešlo na spalovací, potažmo hybridní verze. To by mělo přinést maximum výhod elektrické varianty (třeba dlouhý rozvor a prostorný interiér) i pro konvenčnější verze, místo aby omezení konstrukce se spalovacím motorem svazovalo také elektrickou variantu.

Inovativnost novinka nepopře už na první pohled díky odvážnějšímu pojetí designu. „Svým unikátním designem vylepšená Kona sebevědomě vyjadřuje dynamický charakter,“ řekl SangYup Lee, výkonný viceprezident a vedoucí designérského centra Hyundai. „Nová Kona se vyvinula ve všech směrech, je rozmanitá a podporuje jakýkoliv životní styl.“

Foto: Hyundai

Hyundai Kona se bude nabízet hned ve čtyřech variantách, každá se však bude designově trochu lišit, abychom si je nepletli

Osobitá příď je z hlediska designu řešena velmi jednoduše a „čistě“. Čisté plochy pak protíná vodorovný LED pás denního svícení přes celou šířku, který vůz opticky rozšiřuje. Elektrická verze přitom využívá technologii parametrických pixelů.

Dynamický design vozu je umocněn výrazně tvarovanými lemy podběhů, ty pak plynule navazují na horizontální svítilny jak vpředu, tak i vzadu. Tato kontura podtrhuje dynamický design vozu a obepíná v podstatě celou karoserii vozu. Robustní stavbu nové Kony zvýrazňují mimo jiné výrazné prolisy na bocích.

Foto: Hyundai

Široká horizontální světelná linie se nachází i na zádi nové Kony, nechybí ani prolínání ploch zvýrazňující celkovou šířku auta

Design jednotlivých verzí se odlišuje v několika ohledech. Elektrická verze se například vyznačuje pixelovými grafickými detaily na mřížce pro přívod vzduchu a na zadním nárazníku, pixely jsou inspirována i 19palcová litá kola.

Pro verze s čistě spalovacím nebo hybridním pohonem je charakteristický robustní design předního nárazníku se spodním ochranným krytem a černé lemy podběhů kol. Sportovně střižená verze N-Line se kromě střechy a vnějších zrcátek v kontrastní černé vyznačuje také spoilerem s motivem křídla a o něco agresivnějším designem přídě, dvojitou koncovkou výfuku a osobitým designem litých kol.

Interiér nabízí díky větším rozměrům nové Kony větší životní prostor ve všech směrech pro celou posádku, Hyundai slibuje také větší kufr – žádný konkrétní údaj však v tuto chvíli nezveřejnil.

Palubní desce dominuje digitální panel (přesněji jde o dva 12palcové displeje) spojující přístrojový štít a dotykový infotainment, který umožnil odstranění spousty přepínačů a tlačítek zabírajících prostor. Zdá se však, že alespoň klimatizace si ponechala samostatný ovládací panel. Z prostorových důvodů se také volič převodovky přestěhoval ze středové konzoly pod volant (uvidíme, co to znamená pro Konu se spalovacím motorem a manuálním řazením, jestli bude vůbec v nabídce).

Foto: Hyundai

Interiér slibuje více životního prostoru díky nárůstu rozměrů nové Kony

Závěrem se sluší zmínit, že výroba elektrické Kony bude nadále probíhat v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. To je však prozatím ohledně nového Hyundai Kona vše, co víme – na další informace se podle automobilky můžeme těšit v nadcházejících měsících.

Jak se vám líbí nový Hyundai Kona?
Krása, už se těším na další fotky
77,6 %
Zaujal mě
16,3 %
Víc se mi líbila minulá, ale stejně jsem zvědavý na další informace
6,1 %
Celkem hlasovalo 1819 čtenářů.
Načítám