Článek
Při konstruování nového Rangeru Ford přepracoval nejen design, ale také techniku. Jeho cílem je totiž vytvořit dosud nejlepší středně velký pick-up v historii značky, který má oslovit klientelu na 180 trzích světa.
Dle oficiálních informací producent realizoval více než pět tisíc rozhovorů, pracoval se stovkami majitelů pick-upů a na desítkách seminářů zjišťoval, jak vlastníci své vozy používají, co se jim na nich líbí, co by si přáli a jaké aspekty jsou pro ně nejdůležitější. Díky tomu má být vůz ušitý přesně na míru koncovým uživatelům.
Prototypy pick-upu najely v náročné poušti přes 10 000 kilometrů, což prý odpovídá nájezdu 1 250 000 kilometrů po silnici, nebo terénnímu drásání s plným naložením o délce 625 000 kilometrů – v obou případech je to ekvivalent jízdy standardního řidiče, nikoli testovacího pilota.
Co se týče motorů, zatím nic oficiálně nevíme, ovšem předpokládá se, že se pod kapotu podívají dva dvoulitrové turbodiesely, jeden třílitrový benzinový šestiválec a premiérově taktéž plug-in hybrid. V kuloárech se rovněž šušká, že by varianta Raptor mohla přijít o svůj dvakrát přeplňovaný dvoulitrový diesel a namísto něj dostat 2,7litrový přeplňovaný šestiválec.
Uvnitř bychom se měli dočkat vertikálně orientovaného až 15,5palcového displeje infosystému (SYNC 4), tedy podobně jako tomu je v Mustangu Mach-E. Na řidičovy oči čeká nejspíše 12palcová digitální přístrojovka, konektivita Apple CarPlay i Android Auto a další fíčury.
Premiéru nové generace Rangeru budete moci sledovat v přímém přenosu 24. listopadu od 8:00 hodin středoevropského času na YouTube kanále evropského Fordu, nicméně podrobný detailní článek očekávejte především na naší Garáži.
Čekání je téměř u konce, odhalení se tedy dočkáme už za několik dnů. S designem vycházejícím z většího modelu F-150 tak nový Ranger zacílí na širší klientelu a rozhodně se pokusí přetáhnout evropské zákazníky Toyotě, která zde nabízí velmi schopný off-road Hilux. Více už 24. listopadu 2021, tak zůstaňte naladění na naši vlnu.