Hlavní obsah

Nový elegán od Renaultu má kromě stylu přinést také zábavu za volantem a výkon až 300 koní

Foto: Renault

Renault rozšiřuje svou modelovou řadu o stylové SUV-kupé, které má posunout vnímání značky o úroveň výš. Nová vlajková loď se chlubí stylem a elegancí, pohánět ji budou už pouze hybridní jednotky s výkonem 200, nebo dokonce až 300 koní!

Článek

Rodina verzí klíčového modelu Renault se úspěšně rozšiřuje o další kousek. Po výchozím SUV Austral se nedávno představila sedmimístná verze Grand Austral pojmenovaná Espace, kterou jsme se již svezli, nyní přichází na řadu elegantnější verze Austral Coupe pojmenovaná Rafale (což kupodivu neodkazuje na současné stíhačky francouzského letectva, ale jistý průkopnický stroj, který již v roce 1934 létal rychlostí až 445 km/h!).

Rafale sice vychází z modelu Austral, ale s celkovou délkou 4,71 m je o 20 cm delší a prodloužený rozvor má shodný s větším Espacem (2774 mm), pproti němu má také o 4 cm širší rozchod – jde tedy o dost velké a chlapácky vypadající auto, které by mělo nabídnout dost prostoru posádce a jejím zavazadlům (až 647 litrů).

Foto: Renault

Rafale má ostřeji řezanou příď odpovídající současnému designovému jazyku.

Rafale také pokračuje v novém designovém jazyku představeném na modernizovaném Cliu – agresivnějším a ostřeji řezaném. Matrix LED přední světlomety tak mají nový světelný podpis, podle kterého Rafale snadno rozpoznáte. Zadek zase naopak jako by designéři Renaultu obkreslili podle konkurenčního Peugeotu 408

Foto: Renault

Hm, ta záď nám přijde nějaká povědomá…

Větší půdorys by se měl promítnout také do jistějších jízdních vlastností, které podporuje systém řízení kol zadní nápravy 4Control. Ta se umí natočit až o 5 stupňů v rychlostech do 50 km/h pro lepší obratnost a o 1° při vyšších rychlostech pro vyšší stabilitu. Modernizovaný elektronický systém řízení zadní nápravy (VMC 2, Véhicle Motion Control) zajišťuje lepší předvídání ztráty přilnavosti, což vede ke zvýšení rychlosti v zatáčkách a optimálnímu nastavení všech čtyř kol na silnicích s nerovným a zhoršeným povrchem.

O pohon se bude starat hybridní jednotka s výkonem 200 koní kombinující přeplňovaný tříválec 1,2 litru (130 k a 205 Nm) s elektromotorem (70 k a 205 Nm) a multimódovou převodovkou, která bude jistě efektivní, ale při prvním setkání pod kapotou Espacu nás příliš nenadchla – snad pro Rafale francouzští inženýři doladí spolupráci spalovacího a elektrického motoru pro hladší jízdu. Renault ještě láká na plug-in hybridní jednotku s výkonem 300 koní a pohonem všech čtyř kol – ta však dorazí až později.

Foto: Renault

Architektura je povědomá z jiných modelů Renault, materiály a detaily by měly být o třídu lepší.

Architektura kabiny bude také povědomá všem, co již seděli uvnitř Australu nebo elektrického Meganu – digitální kokpit OpenR je složený ze dvou obrazovek (přístrojový štít má úhlopříčku 12,3“, dotykový infotainment orientovaný na výšku má rozměr 12“) uspořádaných do tvaru písmene „L“. Automobilka slibuje nové grafické zobrazení systému postaveného na Android Automotive, který tak nabídne všechny vaše oblíbené aplikace z mobilního telefonu (Google Mapy, Spotify a další). Zobrazované informace můžete rozšířit ještě o 9,3palcový pokročilý head-up displej.

Hlavní silou a odlišností modelu Rafale je styl a elegance, které jsou patrné nejen zvenku, ale právě i uvnitř. Nová vlajková loď Renaultu se může pochlubit vytříbenějšími materiály, anatomickými sedadly s podsvíceným logem, propracovaným náladovým ambientním osvětlením (umí přizpůsobit barvu podle cirkadiánního cyklu a denní doby), variabilní loketní opěrkou vzadu nebo obrovským panoramatickým oknem.

Renault Rafale se bude vyrábět ve španělské Palencii po boku svých sourozenců Australu a Espacu, prodeje pak začnou na jaře 2024. Až se dozvíme bližší informace a technické specifikace, stejně jako český ceník, budeme vás neprodleně informovat!

Načítám