Článek
To čekání muselo být nekonečné. Celých šest měsíců trvala stavba nového závodního speciálu – a to samozřejmě v důsledku ekonomických a logistických problémů po celém světě. „Objednat nové díly je velmi obtížné. Dnes už to chtějí dodavatelé dva roky dopředu a chtějí, abyste jim to hned kompletně zaplatili. A pak doufáte, že vám to přijde,“ vysvětluje Martin Macík junior. A Martin Macík senior k tomu dodává: „Práce na novém kamionu se nám tak prodlužuje o nějaké čtyři měsíce, místo dřívějších pěti měsíců je to nyní devět.“
Ale nyní je čekání u konce! Nový kamion právě dnes vyjel z bran sedlčanské dílny MM Technology a představuje se široké veřejnosti. A hned na první pohled si samozřejmě všimnete, že vypadá povědomě. „Kamion je pokračující generací Arnošta, speciálu, v němž na posledním Dakaru závodil Martin Šoltys. Při stavbě jsme se soustředili na pohodlí posádky a současně jsme se museli přizpůsobit novým technickým předpisům FIA, spojeným například s hmotností nebo bezpečností auta. Ty si vyžádaly několik úprav v nastavení podvozku nebo bezpečnostní rámy v kabině, které vyrábíme. A vymysleli jsme si například i vychytávku pro rychlejší výměnu kol,“ vyjmenovává Martin Macík starší, šéf týmu MM Technology. Martin Macík junior si z pohledu závodního pilota pochvaluje zásadní úpravy v podobě odpružení kabiny, změnu nastavení podvozku a elektroniku v kabině.
NEW TRUCK for Dakar 2023 | MM Technology🇨🇿 Je to tu! 🤩 Jsem pyšný, že vám mohu poodhalit, jak vypadá a hlavně jak vznikal další nový kamion z #MMTechnology 💪 Zjistěte novinky, které jsme připravili na Dakar Rally 2023 😉 První zahřívací jízda nás ale čeká už za týden na Rallye du Maroc, tak nezapomeňte sledovat 👍 🇬🇧 Here it is! 🤩 I am proud to reveal to you what it looks like and especially how the next new truck from MM Technology was built 💪 Find out the new improvements that we developed for Dakar Rally 2023 😉 But the first warm-up drive awaits us less than in a week at the Rallye du Maroc, so don't forget to follow 👍 🎥 MM Production
Posted by Martin Macík Jr. on Monday, September 26, 2022
Úpravy tedy nejsou nijak radikální, ale to je proto, že tým má dost zkušeností z předchozích ročníků, z nichž může vycházet. Ostatně nový speciál je již osmou generací závodních kamionů vyvinutých v Sedlčanech. Základ vozu je tak prověřený mnoha Dakary, stačilo ho jen mírně doladit. „Z minulých Dakarů jsme v mnohém poučení. Za mě například neskákat ve 140 km/h do díry. Tím bychom měli spoustu technických záležitostí vyřešených,“ směje se Martin Macík jr.
Spolu s ním do kabiny Čendy – podle informací týmu jde zatím o pracovní jméno – znovu usedne navigátor František Tomášek a mechanik David Švanda. První ostrou zkouškou projde nový kamion již příští týden na Rallye du Maroc (startuje 1. října), kdy se Martin Macík bude znovu snažit otestovat naplno nejen schopnosti nového stroje, ale také jeho odolnost a připravenost na brutální podmínky Dakaru. „Budeme testovat v závodě, jinak to nejde. Dakarské podmínky nikde jinde nenasimulujete. Rallye du Maroc je posledním závodem světového poháru, takže spojíme příjemné s užitečným,“ říká pilot Martin Macík.
Čenda ale není jediným letošním produktem MM Technology – po jeho boku totiž vznikalo jeho identické dvojče, pracovně pojmenované Jedna, který bude určený k prodeji nebo nájmu. Pokud tedy chcete žít svůj dakarský sen a vyrazit na nejnáročnější dálkovou rallye s nejlepší možnou závodní technikou, máte svou životní šanci…