Článek
Nový Citroën C3 se nabízí ve dvou variantách – s benzinovou 100koňovou dvanáctistovkou a šestistupňovou manuální převodovkou nebo jako elektromobil s výkonem 113 koní a dojezdem až 326 kilometrů na nabití.
U obou variant nám Citroën sliboval, že cenovky stlačí na absolutní minimum, aby tak nabídl dostupná auta a získal i nějakou tu konkurenční výhodu. Povedlo se? Z velké části ano.
Benzinová C3 stojí rovných 400 000 Kč, pokud ale započteme akční slevu (-20 000 Kč) a bonus za starý vůz (-20 000 Kč), dostaneme se na ještě atraktivnějších 360 000 Kč. Základní výbava You má 16″ ocelová kola, manuální klimatizaci, LED přední světlomety, stěrač zadního okna nebo zadní parkovací senzory. Ve stejné výbavě koupíte i elektromobil, na něj se však nevztahuje akční sleva, pouze bonus za výkup, se kterým stojí minimálně 610 000 Kč.
Pro vyšší výbavu Max je sleva dokonce pětadvacet tisíc, takže auto pak stojí 435 000 Kč, respektive 695 000 Kč u elektrické verze. Takový kousek už má 17″ hliníková kola, automatickou klimatizaci, 10″ obrazovku multimédií s navigací, zatmavená skla zadních oken, automatické stěrače s dešťovým senzorem nebo zadní parkovací kameru.
Nová generace městského Francouze má navzdory délce jen lehce přes 4 metry zavazadlový prostor o objemu 310 litrů, vzhled a výbavu si navíc můžete vyšperkovat zvýhodněnými pakety. Třeba balíček Zima za pětadvacet tisíc dá vyhřívaná přední sedadla, volant, přední sklo a nechybí v něm ani přední mlhovky.
Nová generace Citroënu C3 se na českých cestách začne objevovat co nevidět. Předpokládáme, že větší zájem projeví našinci o benzinovou dvanáctistovku, ani elektromobil by se ale (srovnáme-li pořizovací cenu s konkurencí) nemusel ztratit. Dojezd až 326 km je pro městské přibližovadlo dostačující, baterii navíc můžete nabíjet výkonem až 100 kW, což z 20 na 80 % zabere zhruba 26 minut.