Článek
Nejprodávanějším Bentley je sice typ Bentayga, vlajkovou lodí však zůstává Flying Spur. Vozy Bentley byly od svých počátků zamýšleny zejména pro gentlemany, kteří rádi řídí své auto sami – na rozdíl od vozů značky Rolls-Royce, které byly kdysi dávno s Bentley spřízněné.
Role vlajkové lodi
Když vás však čeká dlouhá cesta po náročném obchodním jednání, ne vždy se vám chce řídit, a přesně od toho tu je typ Flying Spur. Ten po ukončení výroby typu Mulsanne převzal ve vozovém parku automobilky z britského Crewe roli vlajkové lodi. Neviditelná ruka trhu však způsobuje, že i kdysi čistě luxusní značky v poslední době nabízí více sportovního charakteru – a teď došlo také na Bentley.
Pokud váš obchodní partner náhodou přijede na příští jednání sportovní verzí Flying Spur S, poznáte to bezpečně podle několika klíčových znaků. Jmenovitě jde o černé lakování masky chladiče a také spodních vstupů vzduchu pod ní, bočních výdechů za předními blatníky, krytů vnějších zpětných zrcátek, rámů oken a vzadu potom tyto kontrastní prvky spatříme na dekorech zadního nárazníku či na koncovkách výfuků.
Výbava
Z variant kovaných kol lze vybrat 22palcová kola v leskle černé barvě, případně ocelově šedou barvu Pale Brodgar Satin s pěti rozdvojenými paprsky. Případně lze zvolit menší 21palcová kola pro větší komfort, která jsou dostupná v leskle černé barvě zkombinované s leštěným stříbrným povrchem. Poměrně nezvykle pro Flying Spur jsou standardem červeně lakované brzdové třmeny.
V interiéru pak lze na sedadlech zvolit několik variant vzorování či kontrastního prošívání. Na výběr je z celé škály barev čalounění, v každém případě však jde o dvoubarevné provedení, na hlavové opěrce každého sedadla se pak nachází gravírovaný emblém písmena S, označující sportovní verzi modelu. Stejný emblém se nachází také na podsvícených prazích dveří. Na přístrojovém panelu můžeme vidět design budíků inspirovaný typem Continental GT Speed.
Motory
Na výběr je aktuálně ze dvou motorizací – první je starý dobrý 4,0l osmiválec twin-turbo o síle 550 koní a 770 Nm točivého momentu. Ten umožňuje tomuto automobilovému paláci zrychlit z klidu na stovku za úctyhodné 4 sekundy a bude pokračovat až na 319 km/h. Jelikož jde o sportovní verzi, nesmí chybět také sportovní výfukový systém.
Druhou variantou je potom 2,9l vidlicový šestiválec rovněž s dvojitým přeplňováním, tomu však asistuje ještě hybridní pohon. Kombinovaný výkon tu činí 544 koní a 750 Nm, což je nebezpečně blízko osmiválcové variantě – ostatně zrychlení na stovku trvá jen o jednu desetinu sekundy déle. Jako bonus tato motorizace umožňuje ujet circa 50 kilometrů čistě na elektřinu.
V Bentley jsou si dobře vědomi, že Flying Spur jako takový není už ze své podstaty ideálním vozem k postavení sportovní verze – proto je tu promakaný systém Bentley Dynamic Ride, který se stará o maximální možné potlačování náklonů. Podle slov automobilky umí působit proti směru náklonů karoserie silou až 1 300 Nm.
Premiéra na festivalu v Goodwoodu
Pro jistotu je tu však ještě řízení zadních kol, které umožňuje jejich natočení až o 4,2 stupně – v nízkých rychlostech proti směru natáčení těch předních, ve vysokých rychlostech potom ve stejném směru. V praxi to znamená lepší obratnost v nízkých rychlostech a vyšší stabilitu v těch vysokých.
Oficiální premiéra nového typu Flying Spur S je naplánována na tradiční Festival rychlosti v britském Goodwoodu, kde automobilka zveřejní i ceny nového modelu. Kromě „nejrychlejšího obýváku na světě“ se má představit rovněž Bentley Continental GT S a otevřená verze GT Convertible S. Ty od nynějška budou představovat jakýsi mezistupeň mezi klasickým typem Continental a mezi vrcholným Continental GT Speed.