Článek
Zatímco designové změny jsou opravdu decentní (nové laky, samolepky a pár dalších drobností), technologie Sandera (Stepway) a Joggeru pokročily o úroveň výše. Nově jsou totiž vozy vybaveny bezpečnostními a asistenčními prvky, které vyžaduje evropská legislativa.
V rámci požadavků GSR2 jde o záznamové zařízení dat (tzv. černou skříňku), přípravu na alkohol tester, rozpoznávání dopravních značek s upozorněním na rychlost, upozornění na únavu řidiče, asistent pro jízdu v jízdním pruhu či zadní parkovací senzory. V mnoha ohledech prvky, které bychom u Dacie ještě před pár lety považovali za luxus.
Sandero
Nejmenší model v nabídce rumunské značky byl minulý rok druhým nejprodávanějším vozem Evropy, však si jej také od roku 2008 pořídilo na 3 miliony zákazníků. Pro modelový rok 2024 přijíždí s bohatší výbavou a vyššími cenami, se základní cenovkou 319 900 Kč za 90koňový benzinový tříválec však pořád zůstává jedním z nejdostupnějších nových aut vůbec.

Dacia Sandero dává na výběr ze dvou výbav, všechny verze se pohodlně vejdou pod hranici 400 tisíc korun.
Sandero Stepway
Dobrodružnější derivát hraje v nabídce automobilky mimořádně důležitou roli, tvoří totiž dvě třetiny prodejů Sandera! I tady představuje motorový základ 90koňový benziňák, který doplňuje silnější tříválec a provedení na LPG. Základní cena? 354 900 Kč.

Sandero Stepway už umí tři výbavové stupně včetně vrcholného Extreme. To má 16" liťáky, automatickou klimatizaci nebo zadní parkovací kameru.
Jogger Hybrid
Vůbec poprvé přijíždí kombík Jogger s hybridním pohonem. Ten kombinuje benzinovou šestnáctistovku s elektromotorem, dohromady produkují 140 koní a slibují spotřebu jen 4,7 l / 100 km. Jogger je stále k dispozici v pěti- a sedmimístném provedení, příplatek za třetí řadu sedadel je rovných 30 000 Kč. Základní verze kombíku stojí 425 000 Kč, za což dostanete tříválec na LPG. Chcete-li nový hybrid (jediný čtyřválec), připravte si alespoň 569 000 Kč, respektive 599 000 Kč za sedm míst.

Jogger nabízí tři výbavy a tři motorizace. Hybrid není jen jedinou cestou ke čtyřválci, ale i automatické převodovce.
Dacia jako by si uvědomovala, že plejáda povinných asistentů neudělá radost každému motoristovi, a tak na přístrojovou desku přidala tlačítko Moje bezpečnost, prostřednictvím kterého půjde pomocníky snadno deaktivovat. První kusy inovovaných dacií se u prodejců objeví v průběhu letošního léta.