Článek
SUV jsou prostě všude. Tahle móda, jíž mnozí prorokovali krátkou slávu, zjevně stále neopadá… právě naopak. Není tedy divu, že sedmimístná novinka od Škody má také podobu SUV – velkého, sebevědomého auta, které na silnici hned tak nepřehlédnete. A tohle určitě stojí za bližší pohled…
Pohled do budoucnosti
Koncept Vision 7S totiž předznamenává designový směr automobilky pro chystané modely, takže si ho pojďme prostudovat, ať víme, co nás od mladoboleslavských v budoucnosti čeká. Příď má stále povědomý tvar lichoběžníkové masky (podle náčrtů to vypadá spíš na šestiúhelník než obvyklý osmiúhelník) a do něj zakousnutou kapotu – ale tady je už první zásadní změna: na přídi totiž není typický letící šíp, tradiční znak automobilky už od jejích počátků, ale prostý nápis „ŠKODA“!
Maska je také neobvykle protáhlá do stran, a přidává tak na dojmu šířky celého auta, světla jsou proto tentokrát uspořádaná na výšku a umístěná až v krajích karoserie, nad nimi je pak až do boků vozu zasahující LED pás denního svícení, který připomíná nový Enyaq – což by spolu s minimálním chlazením v přídi naznačovalo čistě elektrický pohon novinky. To se snad dozvíme při odhalení konceptu – 30. srpna.
Dobrodruh, ale civilizovaný
Mohutnost přídě zdůrazňuje výrazný nárazník se sedmi vertikálními otvory pro průchod vzduchu a hliníkovou ochranou podvozku ve spodní části – připomíná tak ochranný rám, který mají často namontovány ty nejdrsnější off-roady. Vision 7S ale určitě žádný drsný teréňák nebude, spíš mají tyhle designové finesy křičet „DOBRODRUŽSTVÍ!“
To je ostatně vidět i na bocích s obrovskými koly a vytaženými blatníky (doplněných plastovou ochranou jako u všech ostatních SUV Škoda), s velkým pontonem karoserie a nízkou plochou prosklení. Na bocích si povšimněte také zadních dveří otevíraných proti směru jízdy, které spolu s absencí B-sloupku budou významně usnadňovat přístup do sedmimístného interiéru.
„Téčko“ místo „Céčka“
Záď konceptu Vision 7S je poměrně netypicky hranatá a zaujmout vás na ní může celá řada detailů – třeba spojler protahující linii střechy pro lepší aerodynamickou účinnost nebo opět výrazný nárazník se sedmi otvory a hliníkovou ochranou ve spodní části.
Důležitým prvkem je ale grafika koncových světel, která již nemá typický tvar „C“, jenž jsme zvyklí vídat u Škodovek od dob druhé Octavie. Ačkoliv si pojďme přiznat, že u nejnovějších modelů byl tento tvar spíš už jen tušený než skutečně přítomný. S Vision 7S je ale definitivně pryč, její grafika má totiž tvar písmene „T“ s výrazným LED pruhem zabíhajícím až do boků karoserie.
Všechno má svůj smysl
Vision 7S tak představuje celou řadu designových prvků, na které bychom si měli začít rychle zvykat, protože je na nových Škodovkách budeme bezpochyby vídat stále častěji. Účel této studie však určitě není pouze demonstrativní – Škoda je známá tím, že koncepty nestaví jen tak z plezíru a aby pro sebe ukradla šťavnaté titulky v médiích.
Můžete si tedy být celkem jistí, že podobné auto uvidíme za pár let (odhadujeme rok 2025) na silnici – jen si odmyslete masivní nárazník, trochu zmenšete kola, zvětšete boční prosklení a zadní dveře si představte s klasickým otevíráním. Co říkáte na výsledek – líbí, nebo ne?