Článek
Co je zajímavé, tak automobilka očekává růst navzdory rozhodnutí ignorovat trhák jménem SUV, což nedokázala celá řada dalších exkluzivních značek – o tom se ostatně můžete přesvědčit v unikátním rozhovoru našeho kolegy Honzy Majurníka se zakladatelem automobilky.
Je to přibližně rok, co automobilka postavila zbrusu nové sídlo ve švédském Ängelholmu – brzy však dojde na její rozšíření – patrně nejdůležitějším článkem tohoto ohromného projektu bude výrobní linka pro čtyřsedadlový hypersport Gemera, dále se můžeme těšit na salonek pro klienty, nespočet kanceláří, zábavní a vzdělávací místnosti nebo třeba obchody se zbožím, jako je například oblečení, plakáty, dekorace a podobně.
Z dnešního pohledu je to jen těžko uvěřitelné – z Davida se pomalu, ale jistě stává Goliáš. Skoro se nabízí srovnání s Rimac Automobili chorvatského vynálezce Mateho Rimace. Kterému z těchto „mladých velikánů“ automobilového průmyslu fandíte, to necháme čistě na vás.
Faktem však je, že dosavadní sídlo Koenigseggu, které se rozprostírá na parcele o rozloze 11 tisíc metrů čtverečních, již brzy povyroste dokonce na celých 30 tisíc metrů čtverečních. Je tedy pochopitelné, že automobilka v příštích několika letech přijme hned několik nových zaměstnanců – přibližně 100 inženýrů a zhruba 150 operátorů výroby, to vše do roku 2023, kdy se má výroba nových technologií rozjet na plné obrátky. Cílem je kapacita zhruba 800 zaměstnanců.
To je dost slušné na automobilku, která v roce 1994 začala s personálem čítajícím tucet lidí. Součástí větších prostorů továrny budou pochopitelně nová skladiště a předprodukční prostory, rozhodně největším lákadlem však bude testovací trať, kterou se Christian von Koenigsegg rozhodl neschovávat za továrnou, ale naopak ji vystavit, aby byla návštěvníkům pěkně na dohled – bude se rozprostírat přímo před hlavní kancelářskou budovou automobilky.
Na trati bude probíhat testování prototypů, předváděcí jízdy, případně, pokud budete ten typ člověka, co si rád vyzvedává svůj vůz přímo ve fabrice, budete moci osobně vyzkoušet svůj švédský supersport přímo na místě pod dozorem zkušeného personálu. V této práci bude jistě zábava dělat i účetního!
Budoucí vlajková loď Koenigseggu, typ Gemera, si už svoji premiéru odbyla nějaký ten pátek nazpět, již brzy tedy odstartuje sériová výroba. Je proto logické, že výrobní linka pro Gemeru bude propojena se zbytkem komplexu. Zajímavé je řešení občas trochu problematického představování nových modelů v době aktuálních opatření – pro prezentaci nebo oznámení novinek bude sloužit speciální filmové studio, což ve světě čím dál častějších online prezentací dává docela smysl.
„Když se dnes ohlédnu zpět za tím, kde jsme před téměř 28 lety začínali, je to ohromná cesta plná dobrodružství. Náš rozmach je znakem toho, že jsme v minulosti měli své místo na trhu a že jej budeme mít i nadále. Aktuálně jsme na cestě k dodávání strhujících technologií a řešení mobility prostřednictvím našich ručně vyráběných výkonných vozů,“ vyjádřil se k expanzi automobilky její zakladatel Christian von Koenigsegg.