Článek
Dvoulitrový motor vyvinutý přímo v AMG je ale po technické stránce velice zajímavý. K přeplňování totiž používá elektricky poháněné turbodmychadlo, které se dokáže roztočit bez prodlevy až na 175 tisíc otáček za minutu. Jde prý o řešení přímo odvozené od systému vyvinutého u závodního týmu Mercedes-AMG Petronas F1.
Slabší provedení ostrého SUV se jmenuje Mercedes-AMG GLC 43 4Matic a jde o mild-hybrid, takže čtyřválec doplňuje ještě startér-generátor. Samotný dvoulitr poskytuje úctyhodný maximální výkon 310 kW (421 k) a nejvyšší točivý moment 500 Nm, startér-generátor pak dokáže krátkodobě v nižších rychlostech přidat ještě 10 kW (13 k) a 150 Nm.
Auto má pohon všech kol, devítistupňovou automatickou převodovku, adaptivní vzduchový podvozek a řízení zadní nápravy.
Výkonnější Mercedes-AMG GLC 63 S E Performance je plug-in hybrid, takže spalovacímu motoru pomáhá ještě elektromotor. Pod přední kapotou se tedy stejně jako v případě GLC 43 ukrývá elektricky poháněným turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, ten je ovšem naladěn na nejvyšší výkon 350 kW (476 k) a maximální krouťák 545 Nm. Mercedes tvrdí, že jde o nejsilnější produkční čtyřválcový motor na světě.
A pak je tu navíc zmíněný elektromotor. Ten je umístěn na zadní nápravě, kde je společně s dvoustupňovou převodovkou (určenou právě pro elektromotor) a samosvorným diferenciálem integrován do jedné skříně. Elektromotor poskytuje 150 kW (204 k). Systémový výkon dosahuje 500 kW (680 k), točivý moment pak 1 020 Nm. Mercedes-AMG GLC 63 S E Performance akceleruje z klidu na stovku za 3,5 sekundy a rozjede se až na 275 km/h.
Nad zadní nápravou se nachází ještě baterie s kapacitou 6,1 kWh. Nabíjí se přes 3,7kW palubní nabíječku a stačí prý na dojezd v elektrickém režimu až 12 kilometrů. Jejím hlavním úkolem je totiž ukládat energii z jízdy a posilovat s ní zátah při sportovní jízdě. Jak efektivně to ve skutečnosti funguje, to teprve budeme zjišťovat.
GLC 63 S E Performance rovněž dostalo devítistupňovou samočinnou převodovku a pohon všech kol, ten je ovšem řešen jinak než u GLC 43. Variabilní čtyřkolka dokáže poslat až 100 procent hnací síly na zadní kola. Opět nechybí adaptivní vzduchový podvozek a řízení zadní nápravy.
Vozy se liší také brzdami. Zatímco slabší AMG spoléhá na čtyřpístkové třmeny a kotouče o průměru 370 mm vpředu a jednopístkové třmeny a 360mm kotouče vzadu, výkonnější a těžší GLC 63 S E Performance dostalo šestipístkové třmeny a 390mm kotouče vpředu a jednopístkové třmeny a 370mm kotouče vzadu.
Obě AMG varianty se chlubí různými sportovními doplňky a sportovně laděným interiérem. Slabší GLC 43 by se mělo začít prodávat ještě letos, plug-in hybridní 63 dorazí příští rok. Ceny zatím neznáme.