Hlavní obsah

Nové logo Škody je jednodušší a zachovává okřídlený šíp. Zároveň symbolizuje éru elektromobility

Foto: Škoda Auto

Nové logo Škoda Auto

Škoda Auto představuje nové minimalistické logo, které je součástí nové éry značky se zacílením na elektromobilitu a digitalizaci. Mladoboleslavská automobilka jej představuje jako důležitý prvek nejnovějšího designového jazyka i identity značky, navíc jej využije pro stále častější marketingové a komunikační aktivity ve světě internetu. Příznivci klasického okřídleného šípu se ovšem nemusí bát. I ten doznal změn a spolu se stylizovaným nápisem se bude používat souběžně.

Článek

Česká automobilka Škoda Auto vstupuje do nové čistě elektrické éry naplno. Tuzemská značka z Mladé Boleslavi dnešním dnem odhaluje svou pečlivě připravenou budoucnost. Spolu s novým designovým jazykem, obchodním plánem i konceptem elektrického sedmimístného SUV jménem Vision 7S, ukazuje Škoda i novou identitu značky, jejíž součástí je zcela nové logo.

Nový znak Škoda je jedním z nejdůležitějším prvků nové identity i designu. Návrháři pro právě začínající éru elektromobility a digitalizace vyvinuli nové logo bez plastické 3D grafiky a spojili jej s novou barevnou identitou značky s dvěma různými odstíny zelené. Smaragdová a elektrická zelená mají symbolizovat ekologii, udržitelnost a elektromobilitu.

Foto: Škoda Auto

Značka vstupuje do nové éry elektromobility a digitalizace s nejnovější designovou studií Škoda Vision 7S

Škoda Auto v dnešní době přesouvá stále více marketingových a komunikačních aktivit z tisku na internet a přizpůsobuje tomu i vizuální styl značky. Vzhled nového loga přímo na vozidle si pak můžete prohlédnout na nejnovějším konceptu Škoda Vision 7S. Designéři jej úhledně zakomponovali do nové masky Tech-Deck Face, i na nový volant v interiéru.

Foto: Škoda Auto

Nové logo se v nejnovějším konceptu Škoda Vision 7S objevuje dokonce i na zcela novém volantu

Nové logo bylo vybráno z celkem 165 možných variant. K nim se vyjádřilo 2 200 respondentů, vybraných ze šesti klíčových trhů. Marketingová komunikace se taky více zaměří jen na práci se samotným nápisem. Z výzkumů totiž vyplývá, že použití typografického loga je lepší pro rozpoznatelnost a identifikaci značky.

Foto: Škoda Auto

Nové logo je charakterizováno nápisem, v němž je háček nad S elegantně integrován do písmena samotného, zjednodušenou grafikou okřídleného šípu a novými barvami

Od nynějška se bude nové typografické logo používat v komunikaci značky na internetu, ale kdy se ho dočkáme na produkčních vozech? Podle zástupců automobilky se začne objevovat od roku 2024 a v první vlně jej dostanou nové elektrické modely . Postupně se pak zavede i na nové generace současných modelů.

Foto: Škoda Auto, autor koláže Garáž.cz

Historie loga od prapůvodního podniku Laurin & Klement až po současnost

Příběh mladoboleslavské Škodovky se začal psát v roce 1895, kdy Václav Laurin s Václavem Klementem založili firmu na opravy a výrobu bicyklů a motocyklů. První dvě historická loga jsou tedy znakem jejich první značky Slavia. Už v roce 1905, při uvedení prvního vozu Voiturette, se pak značka přejmenuje na Laurin & Klement a s novým názvem přichází i nové logo s iniciály zakladatelů, doplněné o přepis v celé délce.

Škoda se ve znaku poprvé objevila v roce 1925 po sloučení s plzeňským průmyslovým závodem, hned o rok později se začal používat i znak s okřídleným šípem. Dosavadní podoba loga s nápisem Škoda pod znakem, se užívá od roku 2016.

Související témata:
Načítám