Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Kabriolety vždy patřily mezi okrajové záležitosti, dnešní doba jim ale obzvlášť nepřeje. Z mainstreamu prakticky vymizely, postupně jejich nabídku osekávají i prémiové značky. Třeba Mercedes za poslední dobu vypustil z palety otevřené SLC, třídu S i AMG GT Roadster. Rozloučil se také s kabriolety třídy E a C a sloučil je do jednoho modelu – právě představovaného CLE Cabriolet.
Auto se nám prvně ukázalo již loni v létě, až teď se ale dozvídáme veškeré důležité podrobnosti. Novinka je 4 860 mm dlouhá a disponuje velkorysým rozvorem 2 865 mm. Posazena je tedy hned pod vlajkovým SL a Mercedes říká, že jde o největší model v daném segmentu. To nebylo tak těžké, že?
Zároveň bude patřit mezi nejpraktičtější. Vždyť jeho kufr pojme až 385 litrů (o 90 méně, je-li střecha dole), zároveň lze zadní sedadla sklopit v poměru 60 : 40 pomocí tlačítek v kufru. Akustická látková střecha může mít černou, červenou nebo šedou barvu. Disponuje vícevrstvou strukturou, aby poskytla maximální tepelný komfort i v třeskuté zimě. Stáhne se automaticky za 20 sekund v rychlosti až 60 km/h.
A nyní ke zmiňovaným chytrým vychytávkám. Mercedes CLE Cabriolet dostává standardně sedadla z umělé kůže, za příplatek je však můžete nahradit pravou kůží se speciální povrchovou úpravou, která na slunci efektivněji odráží sluneční paprsky. V praxi se ukázalo, že tyto sedačky vystavené přímému sluníčku jsou až o 12 stupňů Celsia chladnější.
Dále nechybí tzv. Airscarf, což je otvor zabudovaný do předních opěrek hlavy, ze kterého může na váš krk foukat příjemný teplý vzduch. Elektricky nastavitelný systém Aircap je zase deflektor nad čelním sklem, jenž pošle proudící vzduch až nad hlavy cestujících. Díky tomu (a také tradičnímu větrnému deflektoru vzadu) tak v interiéru nevzniká vzduchový „nepořádek“ ani při vyšších rychlostech. Kdo říkal, že s otevřeným nebem nad hlavou nemůžete jezdit celoročně?
Pestrá je rovněž paleta motorů. Ve všech případech jde o mild-hybridy, kde elektromotor k maximálnímu výkonu dokáže krátkodobě dodat dalších třiadvacet koní. Překvapivě se v nabídce objevuje také nafta, verze 220d má dvoulitrový turbodiesel s výkonem 197 koňských sil. K mání jsou i dva benzinové dvoulitry s 204 a 258 koňmi, první je čtyřkolkou volitelně, druhý standardně.
Na vrcholu je posazena varianta CLE 450 4Matic, jíž pod kapotou tluče řadový benzinový šestiválec o výkonu 381 koní a točivém momentu 500 newtonmetrů. Ten kabrio rozpohybuje na stovku za 4,7 sekundy a klidně pokračuje na maximální rychlost 250 km/h. Neoficiální informace šuškají cosi o ještě peprnější verzi AMG s výkonem přes 440 koníků, na tu si ale budeme muset počkat.
Doma v Německu už zákazníci mohou CLE Cabriolet objednávat, ceník začíná na v přepočtu 1 650 000 Kč, vrcholový šestiválec stojí od 2,2 milionu. První kusy by se na českých cestách měly objevit v průběhu tohoto roku. Když si pospíšíte, dost možná stihnete ještě letošní sezonu!