Hlavní obsah

Nové Ferrari nahoře bez: Šestiválcové hybridní 296 GTS vám pořádně rozfouká trvalou

Foto: Ferrari

První šestiválcové Ferrari moderní éry se po přibližně roce od slavnostního debutu základního kupé 296 GTB představuje i v otevřené verzi s označením GTS. Nové Ferrari 296 GTS se promění ze zdánlivého kupé na přitažlivý spider za pouhých 14 sekund a následně zrychlí z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy, přičemž vás sveze rychlostí až 330 km/h!

Článek

V Maranellu začátkem loňského léta navázali na tradici slavných modelů Dino, když světu představili první šestiválcové Ferrari moderní éry. Sporťáky se vzpínajícím se hřebcem se sice proslavily charismatickými osmiválci a dvanáctiválci, ale ani s menším šestiválcem neztrácí nic ze svého kouzla. Ferrari 296 GTB totiž spojuje tradici značky s nejmodernějšími technologiemi a je rychlejší než silnější sourozenci.

A teď vám navíc pořádně rozfouká účes! Ferrari nově odhaluje i otevřenou verzi s neomezeným prostorem nad hlavou. Nový model 296 GTS následuje moderní styl značky, odstartovaný populárním Ferrari 458 Spider s vysokootáčkovým atmosférickým osmiválcem, a chlubí se pevnou skládací střechou. Ta se skládá do schránky mezi kabinou a motorovým prostorem, přičemž promění zdánlivé kupé na atraktivní spider za pouhých 14 sekund.

Foto: Ferrari

Jakmile skládací střecha zmizí v prostoru za kabinou, ze zdánlivého elegantního kupé se stane atraktivní roadster

Jak už tomu u moderních kabrioletů nebo sportovních roadsterů bývá, elektrická střecha se umí rozkládat či skládat i při jízdě, a to do rychlosti 45 km/h. Ferrari 296 GTS však jezdí i výrazně rychlejším tempem, protože má přeplňovaný třílitrový motor V6 o 660 koních. Ten ve spojení s elektromotorem a 7,4 kWh baterií vytváří plug-in hybridní ústrojí s kombinovanými 830 koňmi (610 kW) a 740 newtonmetry.

S plně nabitým akumulátorem umí elektrifikované šestiválcové Ferrari akcelerovat z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy a hranici dvoustovky prolomí jen o několik okamžiků později. Dvoustovkou jede po pouhých 7,6 sekundy a jezdí maximální rychlostí 330 km/h. Automobilka navíc dodává, že čistě na elektřinu umí jet nejvyšší rychlostí 135 km/h, a to do vzdálenosti 25 kilometrů.

Foto: Ferrari

I svérázné Ferrari následuje moderní trendy a v interiérech se zbavuje „zastaralých“ čudlíků. Většina výbavy se ovládá pomocí dotykových tlačítek na volantu

Elegantní spidery z Maranella si kupují zejména zákazníci se zájmem o příjemné svezení s azurovým nebem nad hlavou, kterým nevadí nárůst hmotnosti oproti kupé sourozencům. Pevná skládací střecha přidává na složitosti supersportu, a protože absence normální střechy vyžaduje další výztuhy karoserie, je Ferrari 296 GTS s volitelným balíčkem Assetto Fiorano se suchou hmotností 1 540 kilogramů o 70 kilogramů těžší než kupé 296 GTB.

Nové Ferrari 296 GTS se u oficiálních prodejců objeví už brzy a není jedinou žhavou novinkou, jakou si v Maranellu připravili pro letošní rok. Už za pár měsíců se konečně představí dlouho spekulované a vyvíjené luxusní SUV jménem Purosangue.

Načítám