Článek
Kompaktní rozměry a silný motor pod kapotou. Hravý podvozek a rozumná hmotnost. To vše, navíc ještě s každodenní použitelností, jsou hlavní rysy řidičského auta – a BMW M2 všechny tyhle rysy má. Jeho příští a dost možná poslední neelektrifikovaná podoba jde do prodeje už příští rok.
Poslední svého druhu
Automobilová veřejnost se shoduje na tom, že jde o jedno z nejlepších BMW současnosti – ne-li to úplně nejlepší. Není divu, že po BMW M2, respektive M2 Competition a posléze i M2 CS se jen zaprášilo. Začněte si připravovat úspory, již příští rok se dočkáme nové generace!
BMW M2 s generačním označením G87 se totiž zapíše do historie jako poslední BMW s „nejsilnějším písmenem na světě“, které bude pohánět výhradně spalovací motor bez pomoci elektromotorů.
Pohon
Jak víme, asistence elektromotorů umí enormně podpořit výkon vozu, jak ostatně dokázalo již několik hybridních supersportů. Pro puristický řidičský zážitek však nadšenci volí tradiční variantu pohonu. A ten by měl v příští generaci M2 zajišťovat plnotučný dvakrát přeplňovaný řadový šestiválec S58 o objemu 3,0 litru z BMW M4!
Bude těch dobrých zpráv více? Ale ovšem – příští M2, tak jako i současná generace, bude k mání výhradně se zadním pohonem. Navíc bude v nabídce i nadále starosvětská, avšak fantastická manuální převodovka. BMW však samozřejmě připouští, že pro lenochy bude k mání také osmistupňový měničový automat.
Máme se těšit?
Skvělá koncepce v kombinaci s ideálními rozměry, mocným motorem z „em-čtyřky“, hravým podvozkem a tou správnou převodovkou slibují, že M2 bude opět fantastický řidičský nástroj, který vám dost možná jednou budou vaše vnoučata závidět. Není pochyb o tom, že budoucí elektrifikovaná M2 bude rovněž vynikající, ale víte, jak to je – už to prostě „nebude ono“.
Výkony
O výkonnostních specifikacích zatím nepadlo ani slovo, přeci jen je na ně ještě trochu brzy – důkazem budiž vůz na fotografiích, který nese maskování typické pro vývojové prototypy. Mnichovští však tvrdí, že výkony „standardní“ M2 by měly být na stejné úrovni, jako tomu bylo u vrcholné verze předchozí generace, tedy varianty CS – stovka za 4 sekundy a maximálka až 280 km/h.
Vybavení a technika
Kromě pohonného ústrojí z M4 nám BMW slíbilo v nové M2 také brzdy z velkého bratra, což je nepochybně logický krok. Můžeme také klasicky počítat s karbonovými díly jako je střecha nebo přední sedadla pro snížení hmotnosti. Z M4 pak podle všeho budou pocházet i adaptivní tlumiče nebo kombinace kol a pneumatik 275/35 R19 vpředu a 285/30 R20 vzadu.
Kdy?
Jinými slovy – inženýři BMW v podstatě udělají radost zarytým fanouškům tím, že vezmou klíčové komponenty z M4, nahází je pod kapotu menší dvojky, a tím vznikne ultimátní řidičské BMW pro 21. století. BMW M4 už samo o sobě funguje výborně, ovšem její technika v kompaktní karoserii M2 – to zážitek posune na úplně jinou úroveň.
Čekání nepotrvá příliš dlouho – BMW plánuje z M2 sloupnout ty maskáčové polepy už někdy na podzim letošního roku, kdy má proběhnout oficiální představení. Do prodeje má vůz jít už jaře 2023, konkrétně někdy v dubnu. Pokud však máte zájem, s objednávkou bychom raději neotáleli!