Hlavní obsah

Nové BMW M2 potvrzeno – přijde v roce 2023, motor a brzdy daruje větší M4

Foto: BMW

Vynikající sporťák od BMW, model M2, se dočká při nejmenším ještě jednoho nástupce s čistě benzinovým pohonem. Nová M2 má přijít už v roce 2023 a dostane klíčové díly od větší M4. Testování maskovaných prototypů už je v plném proudu

M2 je v současné době ze všech BMW tím nejvíce řidičským autem, jaké si s modrobílou vrtulí můžete koupit. Je to právě M2, která dnes asi nejlépe zastává hodnoty, na kterých BMW vybudovalo svou reputaci. Tato nostalgie pak ještě zesílí vezmeme-li v potaz, že poslední „neelektrifikované“ BMW M půjde do prodeje už příští rok.

Článek

Kompaktní rozměry a silný motor pod kapotou. Hravý podvozek a rozumná hmotnost. To vše, navíc ještě s každodenní použitelností, jsou hlavní rysy řidičského auta – a BMW M2 všechny tyhle rysy má. Jeho příští a dost možná poslední neelektrifikovaná podoba jde do prodeje už příští rok.

Poslední svého druhu

Foto: BMW

Nové BMW M2 podle všeho bude posledním „emkovým“ BMW, které si vystačí pouze se spalovacím motorem a bez asistence elektromotorů. Buďte si jistí, že jde o budoucí klasiku!

Automobilová veřejnost se shoduje na tom, že jde o jedno z nejlepších BMW současnosti – ne-li to úplně nejlepší. Není divu, že po BMW M2, respektive M2 Competition a posléze i M2 CS se jen zaprášilo. Začněte si připravovat úspory, již příští rok se dočkáme nové generace!

BMW M2 s generačním označením G87 se totiž zapíše do historie jako poslední BMW s „nejsilnějším písmenem na světě“, které bude pohánět výhradně spalovací motor bez pomoci elektromotorů.

Pohon

Foto: BMW

Pod kapotu poměrně kompaktního kupé se lidé od BMW rozhodli „nacpat“ pohonné ústrojí a další klíčové komponenty z větší M4 – tedy 3,0l řadový šestiválec twin-turbo, šušká se něco o výkonu circa 450 koní

Jak víme, asistence elektromotorů umí enormně podpořit výkon vozu, jak ostatně dokázalo již několik hybridních supersportů. Pro puristický řidičský zážitek však nadšenci volí tradiční variantu pohonu. A ten by měl v příští generaci M2 zajišťovat plnotučný dvakrát přeplňovaný řadový šestiválec S58 o objemu 3,0 litru z BMW M4!

Bude těch dobrých zpráv více? Ale ovšem – příští M2, tak jako i současná generace, bude k mání výhradně se zadním pohonem. Navíc bude v nabídce i nadále starosvětská, avšak fantastická manuální převodovka. BMW však samozřejmě připouští, že pro lenochy bude k mání také osmistupňový měničový automat.

Máme se těšit?

Foto: BMW

Technika z velké M4 uvnitř kompaktní karoserie typu M2 slibuje velmi slušnou dynamiku a hlavně spoustu zábavy – velký motor v malém autě je jtéměř jistý recept

Skvělá koncepce v kombinaci s ideálními rozměry, mocným motorem z „em-čtyřky“, hravým podvozkem a tou správnou převodovkou slibují, že M2 bude opět fantastický řidičský nástroj, který vám dost možná jednou budou vaše vnoučata závidět. Není pochyb o tom, že budoucí elektrifikovaná M2 bude rovněž vynikající, ale víte, jak to je – už to prostě „nebude ono“.

Výkony

Foto: BMW

Automobilka je prozatím skoupá na konkrétní technické údaje, už základní M2 však bude výkonově na úrovni dosud vrcholné M2 CS. Je možné, že i nová M2 se dočká speciálních „výběhových“ variant

O výkonnostních specifikacích zatím nepadlo ani slovo, přeci jen je na ně ještě trochu brzy – důkazem budiž vůz na fotografiích, který nese maskování typické pro vývojové prototypy. Mnichovští však tvrdí, že výkony „standardní“ M2 by měly být na stejné úrovni, jako tomu bylo u vrcholné verze předchozí generace, tedy varianty CS – stovka za 4 sekundy a maximálka až 280 km/h.

Vybavení a technika

Kromě pohonného ústrojí z M4 nám BMW slíbilo v nové M2 také brzdy z velkého bratra, což je nepochybně logický krok. Můžeme také klasicky počítat s karbonovými díly jako je střecha nebo přední sedadla pro snížení hmotnosti. Z M4 pak podle všeho budou pocházet i adaptivní tlumiče nebo kombinace kol a pneumatik 275/35 R19 vpředu a 285/30 R20 vzadu.

Kdy?

Jinými slovy – inženýři BMW v podstatě udělají radost zarytým fanouškům tím, že vezmou klíčové komponenty z M4, nahází je pod kapotu menší dvojky, a tím vznikne ultimátní řidičské BMW pro 21. století. BMW M4 už samo o sobě funguje výborně, ovšem její technika v kompaktní karoserii M2 – to zážitek posune na úplně jinou úroveň.

Čekání nepotrvá příliš dlouho – BMW plánuje z M2 sloupnout ty maskáčové polepy už někdy na podzim letošního roku, kdy má proběhnout oficiální představení. Do prodeje má vůz jít už jaře 2023, konkrétně někdy v dubnu. Pokud však máte zájem, s objednávkou bychom raději neotáleli!

Načítám