Článek
A to zejména v souvislosti s dnes tak oblíbenou udržitelností. Proto vás jistě nepřekvapí, že nový Elroq v kabině ve velkém vsadí na recyklované materiály jako recytitan a technofil. Jejich zdrojem mohou být recyklované PET lahve nebo oblečení vrácené k recyklaci. Tento recyklát se opětovně zpracovává do příze a tkaniny.
Nová Škoda Elroq bude k dispozici se čtyřmi verzemi designu interiéru - Studio, Loft, Lodge a Suite. Recyklované materiály najdeme v každé z nich, konkrétní výběr a složení se však liší.
Například interiér Loft využívá recytitan, který se nachází ve výplních dveří, potazích sedadel, palubní desce, loketní a kolenní opěrce.
Podle automobilky tento materiál obsahuje 78 % recyklovaného PET, jehož zdrojem jsou například plastové lahve na vodu, a jen 16 % vychází na nový PET. Zbytek (6 %) tvoří mechanicky recyklovaná vlákna ze starých oděvů, přičemž směs vláken údajně prochází zpracováním bez chemického ošetření.
Loft láká na kombinaci šedomodré látky doplněné o tmavé prvky z umělé kůže a žluté reflexní prošívání.
Látka použitá v interiéru Lodge obsahuje materiál technofil vyrobený z vláken econyl z recyklovaného nylonu.
Škoda opět nabízí další podrobnosti - technofil se skládá ze 75 % z uvedených recyklovaných vláken econyl a 25 % polyesteru. Pro tuto tkaninu se využívá nylonový odpad, jako jsou rybářské sítě, zbytky látek nebo koberce, které by prý jinak skončily na skládce. Recyklát se následně zpracovává v novou nylonovou přízi s označením econyl.
Mladoboleslavští také tvrdí, že materiál skvěle odolává otěru a oděru a je také 100% regenerovatelný, což umožňuje opakovanou recyklaci vláken, aniž by docházelo ke ztrátě kvality.
Co se barev týče, Lodge nabídne kombinaci černé látky se světle šedou umělou kůží, kterou doplňuje kontrastní oranžové prošívání.
První ilustrace provedení interiéru dále naznačují podobnost uspořádání s elektrickým Enyaqem. Kabině dominuje velký dotykový displej uprostřed palubní desky, který zřejmě doplní jen malý, minimalisticky pojatý digitální přístrojový panel. Vidíme také pádla pro nastavení intenzity rekuperace a zajímavé je, že volič jízdních režimů se nachází na středovém tunelu, nikoli na sloupku řízení jako u nejnovějších škodovek.
Na první reálné fotky a doplnění dalších detailů si ale budeme muset ještě počkat. Premiéra Škody Elroq je naplánována na letošní podzim.