Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
O důležitosti Octavie v nabídce Škody asi netřeba diskutovat. Od roku 1996 se jí ve čtyřech generacích prodalo přes sedm milionů exemplářů. Lze předpokládat, že na úspěšnou vlnu naváže i omlazené vydání, jehož premiéra proběhne výhradně digitálně na Valentýna, tedy 14. února.
Čekání na stržení virtuální plachty si nyní můžete zkrátit pohledem na oficiální skici. Ty odhalují především přepracovanou příď, která dostává Matrix LED světlomety druhé generace se zcela novým světelným podpisem protaženým do nárazníku. I ten je modernizovaný stejně jako robustnější maska chladiče.
Inovace na zádi liftbacku už jsou decentnější. Světla mají obdobný tvar, facelift ale určitě přinese nápis Škoda v novém fontu, kde je háček součástí prvního písmenka. Do kabiny se zatím podívat nemůžeme, po vzoru nedávno omlazeného Golfu ale očekáváme větší obrazovku multimediálního systému a hlavně nový software, což byla velká slabina odcházející Octavie.
Škodovka potvrzuje, že novinka bude i nadále k dispozici coby liftback i kombík, nepřijdeme ani o varianty Sportline a RS. O dobrodružnějším Scoutu se tisková zpráva zatím nezmiňuje, ale předpokládáme, že zkrátka jen dorazí později.
Octavia je dlouhodobě bestsellerem mladoboleslavské značky, verze s batůžkem na zádech je od roku 2016 dokonce nejprodávanějším kombíkem Evropy. Pokud tedy na Valentýna nemáte lepší plány, nezapomeňte se naladit na slavnostní premiéru!