Článek
Kolem nového Kodiaqu RS se za poslední rok objevilo nespočet spekulací. Přežije v něm silný benzin? Vrátí se k naftě? Nebo vůbec poprvé dostane „er-eso“ plug-in hybrid do zásuvky? Teď už známe odpovědi s absolutní jistotou. Škodovka právě shodila virtuální plachtu ze své horké novinky a představuje ji v celé kráse.
Pojďme rovnou na to nejdůležitější. Pod kapotou najdeme přeplňovaný benzinový čtyřválec 2.0 TSI s výkonem 265 koňských sil. To v praxi znamená, že si jednotka proti předchůdci polepšila o dalších dvacet koníků, přesto se jí pořád daří splnit emisní normu EU6 EB. Výkonu sekunduje točivý moment 400 newtonmetrů, Kodiaq RS zvládne stovku za 6,3 sekundy (sedmimístná verze je o desetinku pomalejší) a jede až 231 km/h. Standardem je sedmistupňové DSG a pohon všech kol.
Novinku od civilních kodiaqů bezpečně rozeznáte díky přepracovanému přednímu a zadnímu nárazníku a nespočtu detailů v černé barvě. Nechybí podsvícená maska chladiče ani Matrix LED světlomety. Pod dvacetipalcovými koly specifickými pro „er-eso“ se ukrývají ventilované kotouče vpředu i vzadu a červeně lakované třmeny.
Standardní výbava dále zahrnuje Top LED zadní svítilny, bezklíčové odemykání a startování, automatické zamykání, sofistikovanější podvozek DCC+ nebo prémiový audiosystém Canton. Desetipalcový digitální přístrojový štít standardně doplňuje stejně velká obrazovka infotainmentu, větší 13“ displej je za příplatek.
Na výběr máte ze dvou variant interiéru, oba jsou šmrncnuté sportovním charakterem. Nechybí červené kontrastní prošívání, ale ani elektricky nastavitelná přední sedadla s pamětí. Na přání dodávaná kabina RS Suite přihazuje ještě odvětrávání sedadel, která jsou čalouněna perforovanou kůží v černé barvě v kombinaci s kůží umělou.
Škodovka zatím neprozradila českou cenu, ale předpokládáme, že se ji dozvíme nejpozději na přelomu roku. Ostatně v prvním kvartálu toho příštího už by se měl Kodiaq RS začít pohybovat na našich cestách.