Článek
Škoda Auto v loňském roce oslavila jubilejní výročí 120 let účasti v motorsportu, během kterých úspěšně závodila především na rychlostních zkouškách rally, a dokonce dvakrát vyhrála legendární Rally Monte Carlo. Už v roce 2011 pak automobilka oslavila úspěchy v jedné z nejstarších automobilových soutěží a uvedla na trh lifestylovou Fabii Monte Carlo, na kterou díky zájmu zákazníků později navázala hned několikrát.
A dnes nám tuzemská automobilka představuje zcela novou Fabii Monte Carlo, vycházející z nejnovější čtvrté generace modelu. První designové skici nám přitom automobilka ukázala teprve nedávno a finální auto se příliš neliší od toho, co jsme očekávali. I novinka totiž má dynamičtější a emotivnější vzhled s charakteristickým kontrastním stylingem, který nejlépe vynikne ve spojení se sytě červenou barvou.
Nová sportovně-lifestylová Fabia Monte Carlo se od standardního modelu odlišuje specifickým předním nárazníkem s velkým sacím otvorem a decentním černým spoilerem, novým sportovnějším zadním nárazníkem a spoustou kontrastních designových prvků. Černá barva je nově na střeše, rámečku masky chladiče, difuzoru zadního nárazníku, krytech zpětných zrcátek, lištách okolo bočních oken i zadním spoileru.
Automobilka říká, že vůz je sportovním provedením nejnovější generace modelu, a proto sportovnější dojem za volantem vylepšila výškově nastavitelnými sportovními sedadly, tříramenným sportovním multifunkčním volantem a hliníkovými kryty pedálů v základní výbavě. Kontrast černé a červené barvy tradičně nechybí ani v interiéru – černý vnitřek zatraktivňuje červená horizontální lišta na palubní desce, doplněná dalšími červenými elementy a karbonovým dekorem.
Nová Škoda Fabia Monte Carlo je dynamičtějším provedením nejnovější Fabie a automobilka ji nabízí výhradně s přeplňovanými motorizacemi generace Evo koncernu Volkswagen. Zákazníci si vyberou ze tří motorizací – slabšího tříválce 1.0 TSI o 95 koních (70 kW) a 175 Nm, silnějšího tříválce 1.0 TSI o 110 koních (81 kW) a 200 Nm a nejsilnějšího čtyřválce 1.5 TSI o 150 koních (110 kW) a 250 Nm. Slabší tříválec má pouze pětistupňový manuál, silnější tříválec nabízí šestistupňový manuál nebo sedmistupňové DSG a vrcholný čtyřválec má výhradně sedmistupňové DSG.
Mladoboleslavská automobilka očekává, že nejnovější Fabia Monte Carlo naváže na úspěchy svých předchůdkyň a osloví zejména zákazníky se zájmem o stylová auta do města i vztahem k tradici značky. Oficiální ceník zatím nebyl zveřejněn, ale podle zkušeností z nedávných novinek značky očekáváme, že jej automobilka zveřejní v následujících dnech a my vás o něm budeme informovat.