Článek
Novou Škodu Elroq jsme si mohli prohlédnout v ateliéru pár dní před slavnostní premiérou. Když se před námi dveře pečlivě střeženého prostoru otevřou, vykoukne na nás dosud nevídaná škodovka.
Je to totiž první model značky s designovým jazykem Modern Solid, který se ukázal před časem na konceptu Vision 7S a vyznačuje se minimalistickou maskou (ve vyšších výbavách vkusně podsvícenou), tenkými liniemi světel, uhlazeným vzhledem a propracovanou aerodynamikou. Vždyť tvůrcům se povedlo dosáhnout součinitele odporu vzduchu s hodnotou 0,26.
Naživo působí vlastně docela kompaktně. Nový designový směr mu sluší, stejně jako různé barevné kombinace. Elroq se rozloučil s tradičním chromem (který se nehodí k udržitelnému pojetí auta) a nahradil jej novým odstínem s názvem Dark Chrome a matnějším zbarvením. Mimochodem jde o první model značky, který má nápis Škoda na kapotě i volantu. Je ještě někde logo s okřídleným šípem? Chvilka napětí… ano, ve středech litých kol!
Po prvním usednutí dovnitř překvapí, jak vzdušná kabina vlastně je. Může za to uspořádání interiéru i velké prosklené plochy. Lavice vzadu je sice ukotvena výše než ve spalovacím Karoqu, pořád se tu ale komfortně poskládáte. Samotný zavazadelník pojme od 470 do 1 580 litrů nákladu a nechybí nespočet simply clever přihrádek a prvků. Včetně chytré síťky ve spodní části plata, do které můžete uložit nabíjecí kabel.
Elroq | Enyaq | Karoq | |
---|---|---|---|
Délka | 4 488 mm | 4 649 mm | 4 382 mm |
Šířka | 1 879 mm | 1 879 mm | 1 841 mm |
Výška | 1 625 mm | 1 616 mm | 1 603 mm |
Rozvor | 2 766 | 2 765 mm | 2 638 mm |
Objem kufru | 470 – 1 580 l | 585 – 1 711 l | 521 – 1 630 l |
Samotné pracoviště řidiče je velmi povědomé, věrně totiž kopíruje větší Enyaq. Už ve standardu dostanete 13″ obrazovku multimediálního systému, do které se soustředí prakticky kompletní ovládání. Displeji sekunduje ještě digitální přístrojový štít a na přání může i head-up displej s rozšířenou realitou.
Elroq přijede ve čtyřech verzích. Na výběr jsou tři kapacity baterie (55, 63 a 82 kWh), přičemž ta největší může mít ještě druhý elektromotor, a tedy pohon všech kol. Nabídka je to rozmanitá, vždyť máte na výběr 170 až 299 koní a dojezd od 375 do 560 kilometrů. Díky rychlonabíjení až 175 kW navíc všechny baterie dobijete z 10 na 80 % za 25 až 28 minut.
Novinku v nabídce mladoboleslavské značky si můžete objednávat od 2. října, kdy má být k dispozici kompletní ceník. Už v rámci slavnostní premiéry nám ale Škodovka prozradila, že Elroq bude startovat na částce 799 000 Kč včetně DPH, a dle slov značky jde o „nejdostupnější elektromobil ve svém segmentu s ohledem na kapacitu baterie a rozsáhlou standardní výbavu“.
Pravdou je, že stojí skoro stejně jako spalovací Karoq. Jeho ceník sice startuje na částce 715 900 Kč, ale verze s automatem je už za 765 900 Kč. A to je k obdobně velkému elektromobilu opravdu už jen kousíček. První zákazníci se přesvědčí co nevidět, objevit by se u nich měl počátkem příštího roku.