Hlavní obsah

Nová Škoda 1203, Superb vs. Passat, 150 km/h na dálnici a mýtné v Praze – Týden v Garáži

Foto: Rostislav Prokop pro Garáž.cz

Prázdniny a dovolené končí, ale než se po víkendu vrátíte do normálního procesu, přečtěte si ty nejdůležitější články z minulého týdne – protože my jsme celé léto nelenili a jeli na plný plyn!

Článek

Škoda 1203 se stala ikonou – i proto, že ve své době šlo o jediný minivan na československém socialistickém trhu. Paradoxně už automobilka Škoda, chlubící se praktičností a přátelskostí svých aut, nikdy potom s velkým rodinným autem nepřišla. Zkusili jsme to tedy napravit a vlastními silami navrhli možnou podobu moderního nástupce. Jak se vím líbí?

Foto: Rostislav Prokop pro Garáž.cz

Jak by se vám líbila tato podoba moderního nástupce Škody 1203, kterou jsme pro vás navrhli?

Moderní 1203 automobilka Škoda nejspíš nikdy nepředstaví, ale i tak má v zásobě spoustu zajímavých novinek. Po kompletním představení modernizované Scaly a Kamiqu začíná odtajňovat také zcela nový Superb a Kodiaq. Po letmém přiblížení siluet je tu přímý pohled do interiéru, který ukazuje příjemné prostředí velkých modelů a také řadu velmi vítaných inovací, o kterých jste si mohli přečíst již v našich prvních jízdách s prototypy SuperbuKodiaqu – a nyní si je můžete prohlédnout na vlastní oči!

Foto: Škoda Auto

Největší novinkou chystaných velkých škodovek jsou multifunkční otočné ovladače, které mají významně zjednodušit ovládání funkcí vozu.

Tento týden se představil také největší konkurent vlajkové lodi Škodovky – proti novému Superbu vyrazí do boje i nový Volkswagen Passat. Obě auta toho ale mají mnoho společného, protože obě vyvíjeli právě Mladoboleslavští. Přímo porovnat můžeme zatím interiéry. Takže který vás láká víc?

Foto: Škoda Auto, Volkswagen

Interiéry Superbu (vlevo) a Passatu (vpravo) jsou si v mnohém podobné, ale najdou se také významné odlišnosti. Superb má 13" infotainment a výhodu otočných ovladačů, Passat má zase lépe integrovaný digitální přístrojový panel a 15" infotainment.

Českou automobilovou veřejností zahýbaly dvě důležité zprávy. Ta první potvrdila změny v bodovém systému, přidala možnost zavedení dálničního limitu 150 km/h na vybraných úsecích a řízení od 17 let pod dohledem mentora. Ta druhá, jež se nesetkala s tak vřelým přijetím, zase hrozí zavedením mýtného v historickém centru Prahy, které však akorát zavání ždímáním peněz z lidí. Aspoň že Barrandovský most by už měl být brzy zase plně funkční…

Také byste neměli přehlédnout náš exkluzivní test vrcholu luxusu v podobě Rolls-Royce Phantom a naopak docela normálního Opelu Astra s tříválcem. Navíc jsme prověřili ojetou Mazdu2, která je až nečekaně příjemným a úsporným parťákem do města i mimo něj, poprvé jsme vyzkoušeli nový Renault Clio na českých silnicích a svezli jsme se na jednostopých novinkách od Suzuki.

Poradili jsme, co dělat, když auto začne hořet – a hlavně jak tomu předejít – a zjišťovali, jestli má smysl jezdit pro levnější benzin do Polska.

Věříme, že jste si jízdu s námi tento týden užili. A příští týden se již můžete těšit na horké novinky z Mnichova a mnoho dalších zajímavých zpráv a informací.

Související témata:
Načítám