Článek
Dlouhá proudnicová karoserie, silný elektromotor (možná spíše elektromotory) pod kapotou a strhující design. Tak nějak si v Affalterbachu představují superrychlý sedan budoucnosti, poháněný elektřinou.
Když však mluvíme o budoucnosti, nejde vlastně dobu nikterak vzdálenou – produkční verze konceptu Mercedes Vision AMG by měla přijít na trh už v roce 2025.
„Koncept Vision AMG představuje, čeho jsme schopni v rámci elektrifikace, ovšem při zachování našich estetických tradic,“ nechal se slyšet Philipp Schiemer, šéf divize Mercedes-AMG. „Nezaměnitelné proporce této naší studie ztělesňují vášeň pro výkon, což je jedna z našich hlavních manter.“
Lidé od AMG zamýšlí produkční verzi studie Vision AMG jako čtyřdveřový grand tourer s kufrem otevíraným ve stylu liftback – díky tomu má nabízet nejen drtivé výkony, ale má být rovněž rozumným a praktickým společníkem pro běžné denní jezdění.
Uvnitř aerodynamicky tvarované karoserie rozhodně bude dostatek prostoru – koncept Vision AMG má na délku 5,1 metru, takže je dokonce o chlup delší než jeho benzinový ekvivalent z přítomnosti, čtyřdveřové AMG GT. V porovnání s Porsche Taycan, jemuž by měl být v budoucnu hlavním sokem, je potom delší o necelých 15 centimetrů.
Kromě délky koncept po stránce aerodynamiky těží nepochybně také z nízké světlé výšky – což už jsme poměrně nedávno viděli na konceptu EQXX, a dokonce i automobilka přiznala, že byl zdrojem inspirace. Vyloučena dokonce není ani aktivní aerodynamika.
Kromě uhlazené, protažené siluety zaujme vůz také širokými blatníky, které zdobí závodní vozy automobilky Mercedes, stejně jako zbarvením – nelze přehlédnout stříbrný lak Alubeam posetý několika trojcípými hvězdami, což je zbarvení, které vídáme i na monopostech Formule 1 stáje Mercedes. 22palcová kola s aerodynamickými kryty potom jasně odkazují na supersportovní Mercedes-AMG Project One.
Prozatím nemáme žádné konkrétní údaje ohledně výkonu, zrychlení nebo dojezdu – vůz je koneckonců pořád ve fázi vývoje. Víme však, že bude jezdit na nové chystané platformě AMG.EA a tají to, že Mercedes vyvíjí vysokonapěťovou vysoce výkonnou baterii, kde drtivý výkon a výborný dojezd mají jít ruku v ruce.
Rovněž se pracuje na nových elektromotorech s axiálním tokem, které mají být až o 30 procent efektivnější v porovnání s klasickými radiálními – i proto před časem skupina Daimler AG koupila společnost YASA, která tyto komponenty vyvíjí. Nezbývá než čekat, jaké ovoce tato spolupráce přinese.
Velmi logickým krokem se potom zdá fakt, že platforma AMG.EA nebude sloužit pouze jednomu vozu. „Vyvíjet celou platformu od začátku, abychom ji použili v jednom modelu, poněkud postrádá smysl,“ přiznává lakonicky slovinský šéfdesignér Mercedesu, Robert Lešnik.
Z těchto informací nám tedy poměrně jasně vyplývá jedno – produkční Vision AMG bude. Jen ještě nevíme, jaké bude používat modelové označení, jaký bude mít výkon a kolik bude stát, ale bude. A víme také to, že budoucí produkční Vision AMG bude jen jedním z mnoha vysoce výkonných elektrických produktů z portfolia divize AMG.