Hlavní obsah

Nová MINI mají pořádnou porci výkonu i tlačítko pro předjíždění. Taková ostrá JCW tu ještě nebyla

Foto: MINI

Značka MINI představuje hned dva nové sportovní deriváty s věhlasnými štítky John Cooper Works. Parametry mají nanejvýš sympatické, staromilce ale příliš nepotěší.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Ostré novinky MINI totiž nedoprovází bublání výfukové soustavy a vůně spáleného benzinu. Poprvé v historii přijíždí vozy s označením John Cooper Works s elektrickým pohonem. A minimálně na papíře vypadají jejich parametry hodně sympaticky.

Konkrétně jde o klasický třídveřový hatchback JCW Electric a crossover JCW Aceman. Oba mají shodnou techniku – jeden elektromotor na přední nápravě s výkonem až 258 koňských sil a točivým momentem 350 newtonmetrů. Menší z dvojičky dá stovku za 5,9 sekundy, ten větší je o pět desetinek pomalejší. V útrobách obou kousků najdeme baterii s kapacitou 54,2 kWh, která vystačí na dojezd 371, respektive 355 kilometrů.

Tvůrci slibují, že navzdory elektrickému pohonu zůstanou zachovány jízdní vlastnosti jako v zábavné motokáře. Součástí auta je i funkce boost, tedy jakési „tlačítko pro předjíždění“. Po jeho stisku dostanete nášup dalších sedmadvaceti koníků.

Foto: MINI

MINI JCW Electric obouvá standardně osmnáctky, ostrý Aceman dostává kola ještě o palec větší.

Oba okořenění miníci sázejí na nasupený vzhled, černé detaily karoserie nebo zadní spoilery. Uvnitř hraje prim červenočerná kombinace a sportovně orientované, avšak udržitelné materiály. Středobodem zábavního dění je stejně jako u všedních sourozenců kulatý OLED displej s vysokým rozlišením.

Oba modely aktuálně vznikají v čínském závodě Spotlight Automotive, jenž je z poloviny vlastněný BMW Group a tamním koncernem Great Wall Motor. Od roku 2026 si ale má MINI tyto vozy stavět na domácí půdě v Oxfordu.

Elektrické novinky se na našich cestách objeví v horizontu několika příštích měsíců. Pro tradiční klientelu ale máme dobré zprávy, MINI do vozů se štítkem John Cooper Works bude nadále montovat i klasické spalovací motory. Alespoň nějaký čas…

Načítám