Článek
Evropská emisní legislativa je neúprosná a pro japonské automobilky je zkouškou trpělivosti, jelikož pro Japonce není evropský trh tím nejdůležitějším na světě (tím jsou Spojené státy americké), ale má svou prestiž a stále nabízí dostatečnou skupinu potenciálních zákazníků. Striktní emisní limity v Evropě se však neshodují se žádnými jinými na světě, a tak je pro japonské výrobce nejsnazším receptem na přežití vzájemná spolupráce při vývoji a uvádění nových modelů.
Nissan spolupracuje s Mitsubishi (a Renaultem), Toyota se Subaru a Suzuki, ale co Mazda? Dosud samostatná japonská automobilka (pokud nepočítáme starší sourozenecké modely vzniklé s Fordem) ze země vycházejícího slunce již také našla z působ, jak ušetřit náklady, a to nejen v Evropě. Zatímco předcházející generace Toyoty Yaris prodávaná v Severní Americe byla přeznačená Mazda2, u nové generace nejmenší Mazdy na evropském trhu je tomu naopak – nová „dvojka“ je sourozencem aktuálního Yarisu.
Spojení dvou japonských značek umožňuje Mazdě urychlit uvedení důležitých hybridních modelů na evropský trh, a tak je nová Mazda2 prvním plně hybridním vozem značky v Evropě. V nabídce značky se zařadí k již existujícím mild-hybridním modelům a připraví trh pro novou rodinu plug-in hybridních vozů, jejichž uvedení na evropský trh je naplánováno na rok 2023.
Standardem všech vozů je atmosférická tříválcová patnáctistovka o 93 koních (68 kW), jež spolupracuje s elektromotorem o 79 koních (59 kW), přičemž společně vyvinou maximální systémový výkon 116 koní (85 kW). „Samonabíjecí“ subkompaktní hatchback tak zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,7 sekundy a umí dosáhnout nejvyšší rychlosti 175 km/h. Hybridní „dvojka“ spotřebuje v kombinovaném cyklu WLTP jen přibližně 3,8 litru benzinu na 100 kilometrů, a vypustí do ovzduší 87 až 93 gramů CO2 na kilometr v závislosti na velikosti kol (15 nebo 16 palců).
Jako výchozí Toyota Yaris, poskytne i nová Mazda2 Hybrid interiér pro čtyři cestující a zavazadelník o objemu 286 litrů, přičemž se může pochlubit pětihvězdičkovým hodnocením Euro NCAP. Mazda bude svou verzi Yarisu prodávat ve výbavových stupních Pure, Agile a Select, a na evropském trhu se oficiálně objeví na jaře příštího roku.