Článek
Mazda poměrně nedávno uzavřela partnerství s největší japonskou automobilkou, s Toyotou – a právě nový typ CX-50 je prvním výsledkem spolupráce. Zajímavé je, že Mazda slíbila, že půjde stále o pravověrnou Mazdu a že žádné díly nejsou „vypůjčené“, přestože CX-50 bude vznikat ve společné továrně Mazda Toyota Manufacturing v Huntsville v americkém státě Alabama. Technologie Toyoty a vynalézavost Mazdy? To zní jako zajímavá kombinace!

Mazda CX-50 se terénu nezalekne – důkazem budiž výrazné ochranné oplastování, střešní nosič a pohon všech kol v základu
Jak už zaznělo v úvodu, prozatím se bude o pohon starat osvědčený 2,5l zážehový čtyřválec ve dvou provedeních. Výchozí motorizace bude mít klasické atmosférické plnění, za příplatek bude pak k mání i varianta s turbodmychadlem. V případě „atmosféry“ čekejme výkony, jaké známe třeba i z „naší“ Mazdy 6, tedy nějakých 192 koní a 250 Nm točivého momentu, pro přeplňovanou variantu zatím technická data neznáme. Dá se však očekávat, že hodnoty výkonu budou velmi podobné jako u americké verze Mazdy 6, která ve variantě s 2,5l turbomotorem dává 231 koní a 420 Nm. Posléze se počítá i s elektrifikovanými variantami.
Pro typ CX-50 bude ve standardu rovněž pohon všech kol i-Activ. S tím bude spolupracovat systém zvaný Mi-Drive, pomocí něhož bude řidič moci volit mezi jízdními režimy Normal, Sport nebo Off-road. Mazda zároveň dodává, že si systém Mi-Drive umí poradit i s tažením vozíku, karavanu a další přídavné zátěže. Vzhledem k charakteru prozatím jediného trhu pro Mazdu CX-50 se bude vůz dodávat jen s šestistupňovou automatickou převodovkou.
Po stránce zevnějšku je pak CX-50 klasická moderní Mazda s designovým jazykem Kodo, což se doslovně překládá jako „tlukot srdce“ – jinými slovy, Mazda se snaží jeho prostřednictvím svým vozům vštípit duši. Dominantou přídě je typická „hranatě oválná“ maska, ze které ústí světlomety – v tomto případě je však maska úplně černá, pod ní jsou po stranách nárazníku dva velké vstupy vzduchu.

Interiér je klasická Mazda, jen tradiční černá tu ustoupila nové hnědé barvě Terracota. Na výběr je ze tří jízdních režimů – Normal, Sport a Off-road
Černé prvky přecházejí i do boků karoserie v podobě robustního ochranného oplastování, což nesmí chybět u každého správného offroadu, černá je použita i na litých kolech. Využitelnost vozu pak umocňují odolné střešní nosiče. V černé je vyvedena i spodní část zadního nárazníku v oblasti nad difuzorem. Částečné černé překrytí pak mají i zadní svítilny.
V interiéru Mazda zahrála na jistotu, a tak se při pohledu dovnitř nikdo nesplete, že se jedná o vůz hirošimské automobilky. Jednoduchý, na řidiče orientovaný interiér je klasicky zabalen do kvalitních materiálů a řemeslné práce.
V tomto případě však běžně dodávané černé provedení ustoupilo více „moderně outdoorovému“, jak říká Mazda. Toto provedení bude prozatím dostupné výhradně pro CX-50, za příplatek doplněné o hnědou barvu Terracota, součástí je i panoramatická střecha. Mazda pro outdoorové vyžití uzpůsobila i úložné prostory a kufr typu CX-50.
Nový off-roadový crossover přibližně o velikosti Mazdy CX-5 se začne vyrábět začátkem roku 2022, do prodeje tak půjde nejpozději na konci druhého kvartálu. Nezbývá než truchlit, že se prozatím nepočítá také s evropským trhem. Ale kdo ví, nikdy neříkej nikdy.