Hlavní obsah

Nová Mazda CX-50 se ukázala rovnou s tovární terénní výbavou

Foto: Mazda

Mazda CX-50 doplněná o terénní výbavu jde proti Subaru Outback. Není to škoda, že se s ní zatím počítá jen pro americký trh?

Mazda rozšiřuje SUV řady svého vozového parku o nový model CX-50, ačkoliv se to prozatím týká jen severoamerického trhu. CX-50 se představuje se stylovým, ale zároveň opravdu funkčním off-roadovým vybavením zahrnujícím ochranné oplastování nebo terénní jízdní režim – jinými slovy, CX-50 tím de facto půjde proti Subaru Forester. Nabídka motorů prozatím bude zahrnovat dvě verze 2,5l čtyřválce, počítá se i s elektrifikací.

Článek

Mazda poměrně nedávno uzavřela partnerství s největší japonskou automobilkou, s Toyotou – a právě nový typ CX-50 je prvním výsledkem spolupráce. Zajímavé je, že Mazda slíbila, že půjde stále o pravověrnou Mazdu a že žádné díly nejsou „vypůjčené“, přestože CX-50 bude vznikat ve společné továrně Mazda Toyota Manufacturing v Huntsville v americkém státě Alabama. Technologie Toyoty a vynalézavost Mazdy? To zní jako zajímavá kombinace!

Foto: Mazda

Mazda CX-50 se terénu nezalekne – důkazem budiž výrazné ochranné oplastování, střešní nosič a pohon všech kol v základu

Jak už zaznělo v úvodu, prozatím se bude o pohon starat osvědčený 2,5l zážehový čtyřválec ve dvou provedeních. Výchozí motorizace bude mít klasické atmosférické plnění, za příplatek bude pak k mání i varianta s turbodmychadlem. V případě „atmosféry“ čekejme výkony, jaké známe třeba i z „naší“ Mazdy 6, tedy nějakých 192 koní a 250 Nm točivého momentu, pro přeplňovanou variantu zatím technická data neznáme. Dá se však očekávat, že hodnoty výkonu budou velmi podobné jako u americké verze Mazdy 6, která ve variantě s 2,5l turbomotorem dává 231 koní a 420 Nm. Posléze se počítá i s elektrifikovanými variantami.

Pro typ CX-50 bude ve standardu rovněž pohon všech kol i-Activ. S tím bude spolupracovat systém zvaný Mi-Drive, pomocí něhož bude řidič moci volit mezi jízdními režimy Normal, Sport nebo Off-road. Mazda zároveň dodává, že si systém Mi-Drive umí poradit i s tažením vozíku, karavanu a další přídavné zátěže. Vzhledem k charakteru prozatím jediného trhu pro Mazdu CX-50 se bude vůz dodávat jen s šestistupňovou automatickou převodovkou.

Po stránce zevnějšku je pak CX-50 klasická moderní Mazda s designovým jazykem Kodo, což se doslovně překládá jako „tlukot srdce“ – jinými slovy, Mazda se snaží jeho prostřednictvím svým vozům vštípit duši. Dominantou přídě je typická „hranatě oválná“ maska, ze které ústí světlomety – v tomto případě je však maska úplně černá, pod ní jsou po stranách nárazníku dva velké vstupy vzduchu.

Foto: Mazda

Interiér je klasická Mazda, jen tradiční černá tu ustoupila nové hnědé barvě Terracota. Na výběr je ze tří jízdních režimů – Normal, Sport a Off-road

Černé prvky přecházejí i do boků karoserie v podobě robustního ochranného oplastování, což nesmí chybět u každého správného offroadu, černá je použita i na litých kolech. Využitelnost vozu pak umocňují odolné střešní nosiče. V černé je vyvedena i spodní část zadního nárazníku v oblasti nad difuzorem. Částečné černé překrytí pak mají i zadní svítilny.

V interiéru Mazda zahrála na jistotu, a tak se při pohledu dovnitř nikdo nesplete, že se jedná o vůz hirošimské automobilky. Jednoduchý, na řidiče orientovaný interiér je klasicky zabalen do kvalitních materiálů a řemeslné práce.

V tomto případě však běžně dodávané černé provedení ustoupilo více „moderně outdoorovému“, jak říká Mazda. Toto provedení bude prozatím dostupné výhradně pro CX-50, za příplatek doplněné o hnědou barvu Terracota, součástí je i panoramatická střecha. Mazda pro outdoorové vyžití uzpůsobila i úložné prostory a kufr typu CX-50.

Nový off-roadový crossover přibližně o velikosti Mazdy CX-5 se začne vyrábět začátkem roku 2022, do prodeje tak půjde nejpozději na konci druhého kvartálu. Nezbývá než truchlit, že se prozatím nepočítá také s evropským trhem. Ale kdo ví, nikdy neříkej nikdy.

Načítám