Hlavní obsah

Nová, levná, malá škodovka má být prodejní senzací. Blíží se její světová premiéra

Foto: Škoda Auto

Chce nakopnout prodeje značky, třeba i díky tomu, že míří do stále populárnějšího segmentu. Škoda Kylaq má před sebou ambiciózní vyhlídky, našinec si ji ale nepořídí.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Škodovka za poslední roky postavila speciálně pro indický trh dva modely – crossover Kushaq a sedan Slavia. V dohledné době je doplní třetí a nejmenší sourozenec. Jmenuje se Škoda Kylaq a půjde o crossover s délkou do čtyř metrů. Právě vozy této velikosti tvoří na tamním trhu přes třicet procent všech prodejů.

Konkrétně má Kylaq na délku 3 995 mm a rozvor 2 566 mm. Kromě kompaktního půdorysu, který přijde vhod v úzkých uličkách měst, láká i na světlou výšku 189 milimetrů, tu zase řidiči ocení na řadě nezpevněných úseků indických cest.

Škodovka auto zatím jen poodhalila v maskovací fólii, už z prvních fotek jsou ale jeho proporce vcelku čitelné. Stejně jako Slavia a Kushaq je novinka posazena na platformě MQB-A0-IN, čemuž odpovídá i technika v útrobách. Kylaq žene vpřed litrový tříválec s výkonem 115 koní a 178 newtonmetry točivého momentu. Zákazníci mají na výběr mezi šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou.

Foto: Škoda Auto

Vzory na maskovací fólii mají odrážet indickou kulturu.

Není žádným tajemstvím, že po nepříliš úspěšném čínském tažení se jakousi „druhou Čínou“ stává právě Indie. Tamní ekonomika je na vzestupu a stále více obyvatel nejlidnatější země světa tu má možnost pořídit si první auto. Před dvěma lety zaznamenala Škodovka v Indii nejlepší prodejní výsledky a v letech 2022 a 2023 tu prodala přes 100 000 vozů. Plány značky jsou přitom ještě ambicióznější a s jejich naplněním má pomoci právě Kylaq.

„Světová premiéra modelu Kylaq se blíží a pro náš tým je to výjimečný okamžik. Zachovali jsme vynikající jízdní dynamiku, špičkovou bezpečnost a osvědčenou kvalitu. V čelním nárazovém modulu má auto za tepla tvarovanou ocel, a dosahuje tak nejvyšší úrovně pasivní bezpečnosti ve své třídě,“ vysvětluje Jiří Dytrych, vedoucí produktového managementu vozů se spalovacím motorem ve Škodě Auto.

Foto: Škoda Auto

Dnes Škoda speciálně pro Indii vyrábí Kushaq a Slavii.

Škodovka chce být na indických cestách synonymem bezpečnosti, takže Kylaq má už ve standardu šestici airbagů. Nezapomnělo se ale ani na komfortní prvky, například odvětrávaná sedadla nastavitelná v šesti směrech, v čemž je novinka premiantem daného segmentu.

Kylaq ponese jako první indická škodovka prvky designového jazyka Modern Solid. Finální vzhled a veškeré další podrobnosti budou odhaleny 6. listopadu, kdy je naplánována slavnostní světová premiéra.

Načítám