Článek
Limuzína (a odvozené kombi) Mazda 6 byla dlouhé roky nedílnou součástí nabídky japonské značky. A nebylo pochyb o tom, že bude pokračovat, vždyť právě pro další „šestku“ navrhla Mazda zcela novou platformu s pohonem zadních kol a možností šestiválcových motorů.
Nakonec ale bylo všechno jinak. Mazda se rozhodla, že architektura poslouží primárně velkým SUV (CX-60 a CX-80), která jdou jednoduše lépe na odbyt. A Mazda 6? Ta se s evropským trhem rozloučila krásnou výroční edicí 20th Anniversary, která oslavovala dvacetileté působení tohoto vozu na trhu.
Jak se ale nyní ukazuje, nebyl to konec definitivní. Mazda na dubnovém autosalonu v Pekingu odhalila elektrickou limuzínu EZ-6, která byla původně určena pro čínský trh. Vzhledem k nově vzniklé dohodě však i tady došlo k organizačním změnám a elektromobil nebude pouze čínským, ale globálním modelem.
V praxi to znamená, že Mazda EZ-6 se co nevidět objeví v Evropě a s prodejem se počítá také na českém trhu. Jestli ponese dobře známé jméno Mazda 6 a bude vypadat do puntíku stejně jako její čínský ekvivalent, zatím nevíme. Podrobnosti bychom se však měli dozvědět co nevidět, evropský debut novodobé „šestky“ by se měl odehrát ještě před koncem tohoto roku.
Čínská Mazda EZ-6 má délku přes 4,9 metru a rozvor 2 900 mm, na tamním trhu se zatím představila jen jako limuzína, příjezd kombíku je ve hvězdách. Zvenčí jde o jakousi evoluci současné „šestky“, uvnitř však došlo k razantním změnám včetně úbytku fyzických tlačítek a soustředění všeho do dotykových obrazovek. Zrovna u Mazdy nám to přijde škoda…
Novinka bude na evropských trzích soupeřit s modely jako Tesla Model 3 nebo BMW i4. A pokud se ji povede sympaticky nacenit, mohlo by jít pro japonskou automobilku o zajímavou vzpruhu. Aktuálně tu prodává jediný elektromobil – městský crossover MX-30, který sice nedávno dostal Wankelův motor coby „prodlužovač dojezdu“, ale pořád jde o hodně okrajovou záležitost pro nadšence.