Hlavní obsah

Nová Kia pro moderní rodiny je v Česku: Láká na velký kufr a technologie výrazně dražších aut

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Na délku měří 4,3 metru, přesto si věří na roli jediného auta do rodiny. Kia EV3 přijíždí na český trh jen pár měsíců po světové premiéře, u nás si brousí zuby třeba na Škodu Elroq.

Článek

Elektrická rodina značky Kia se po kosmické lodi EV6 a vlajkovém sedmimístném SUV EV9 rozrůstá o nejmenšího člena. Kompaktní crossover EV3 je sice dlouhý jako Ceed, ale rozvor se tvůrcům povedlo natáhnout na velikost Sportage. A tak se „trojka“ chlubí, že i na kompaktním půdorysu může zastat roli jediného rodinného auta.

A po první oťukávačce na domácí půdě není důvod nevěřit. Za volantem EV3 se snadno zabydlí i urostlý dospělý a ve druhé řadě pořád zbude dostatek prostoru pro další dospěláky, případně robustní dětské autosedačky. Do kufru naložíte 460 litrů zavazadel, případně 1 250 l po sklopení zadních sedadel. Stále málo? Pod přední kapotu můžete přidat dalších pětadvacet litrů drobností nebo sem odložíte nabíjecí kabely.

Foto: Kia

Ke slušnému vnitřnímu prostoru přispěla třeba i přepracovaná jednotka HVAC (topení, ventilace a klimatizace), která je nyní o 30 % menší a přitom o 10 % efektivnější. Jen ta přidala šest centimetrů pro řidičovy nohy.

Ještě zajímavější je výčet moderních technologií, přitom některé se v segmentu kompaktních elektrických SUV objevují vůbec poprvé. Třeba systém V2L, který umožňuje dobíjet z trakční baterie EV3 jiná elektrická zařízení (jo, i další elektromobily). Digitální klíč umožní odemykat a startovat auto chytrým telefonem nebo hodinkami, případně přístup do vozu sdílet se šesti dalšími uživateli.

Foto: Kia

Na palubě si popovídáte s digitální asistentkou, která je připojena k internetu a vybavena umělou inteligencí.

EV3 má vždy jeden 204koňový elektromotor na přední nápravě, vybíráte si pouze kapacitu baterie. Menší má 58,3 kWh a avizuje dojezd 436 kilometrů. Větší disponuje kapacitou 81,4 kWh, s ní už tabulky slibují dojezd 605 kilometrů. Obě se z 10 na 80 % nabijí za necelou půlhodinku. Za dva roky paletu rozšíří ještě dvoumotorová verze s pohonem všech kol.

Nová Kia EV3 startuje na českém trhu od 899 980 Kč s menší baterií, na verzi s vyšším dojezdem si připravte 1 024 980 Kč. Základ už má 17″ litá kola, dvouzónovou automatickou klimatizaci nebo navigaci. Vyšší verze přihazují tepelné čerpadlo, vyhřívaná sedadla a volant, prémiové audio Harman Kardon nebo elektrické víko kufru. Pro všechny zákazníky je standardem sedmiletá záruka na celý vůz včetně trakční baterie.

Načítám